تیشرت های معروف در فیلم ها

تیشرت های معروف در فیلم ها

“کمر بندهاتونو ببندید، قراره یه شب پر فراز و نشیب باشه”

این دیالوگ از فیلم همه چیز درباره ایو (1950)، یکی از معروفترین دیالوگها در تاریخ فیلمهای هالیوودی هست. ظاهرا این دیالوگ قرار بود که رابطه بین صنعت پوشاک و فیلم را در طول سالهای آینده پیش بینی کند.

این فیلم از جهات زیادی توجهات را به خود جلب کرده است و یکی از آنها این است که در مراسم اسکار آن سال 2 اسکار برد که یکی از آنها مربوط به طراحی لباس بود. بالاخره بخش طراحی لباس در آن سال برای دومین سال بود که به بخش جایزه های مراسم اسکار اضافه شده بود.

هنگامی که طراحی لباس در یک فیلم به درستی انجام شود، سطح جدیدی به قصه گویی در یک فیلم اضافه می‌کنند. از این طریق ما می‌توانیم وارد ذهن کاراکترها شویم و درباره داستان ذهنی آنها بیشتر بدانیم. بنا بر گفته فلینی، این یک لباس بالنچیاگا بود که ایده اولیه ساخت فیلم زندگی شیرین را به ذهن او آورد.

در حالی که ما آنیتا اکبرگ را در صحنه فواره تروی و در لباس مشکی زیبایش فراموش نمی‌کنیم، باید بدانیم بیشتر لباس ها این پتانسیل را دارند که یک کاراکتر را در ذهن ما جاودانه کنند.

ما در اینجا لیستی از به یاد ماندنی ترین لحظه های فیلم ها که تیشرت بازیگران نقش مهمی در آن دارد را برای شما فراهم کرده ایم.

اتوبوسی به نام هوس (1951)

چه کسی می‌گوید که یک مرد به یک کت و شلوار احتیاج دارد که جذاب به نظر برسد. افرادی که این صحبت را می‌کنند احتمالا مارلون براندو را در تیشرت جذاب سفید رنگش در فیلم اتوبوسی به نام هوس ندیده اند. اگرچه این فیلم که بر اساس فیلم نامه تنسی ویلیامز در سال 1951 نشان داده شد، اما بحث ها درباره اینکه چگونه با یک تیشرت سفید ساده چگونه انقدر جذاب به نظر برسیم همچنان ادامه دارد.

مارلون براندو
مارلون براندو در فیلم اتوبوسی به نام هوس

راکی 2 (1970)

نقل قول “Win ‘Rocky’ win” در این فیلم بسیار محبوب شد. رکابی آبی با نوشته های قرمز رنگ که تنها در این قسمت راکی استفاده شد. اگرچه گفته می‌شود که قرار بود این نوشته روی تیشرت در قسمت اول فیلم مورد استفاده قرار گیرد، اما به دلایل نامعلوم در تدوین نهایی حذف شد. جزییات کامل این داستان را می‌توانید از اینجا مطاله بفرمایید.

راکی بالبوا 2
نوشته win rocky win روی لباس راکی در فیلم راکی 2

خانه حیوانات (1978)

این فیلم یکی از معروف ترین فیلم ها در حوزه لباس می‌باشد. این لباس توسط کاراکتری که توسط جان بلوشی ایفای نقش می‌کرد پوشیده شد. جان “بلوتو” نام این کاراکتر بود که در سال هفتم دانشگاه بود و معدل او هم صفر بود. او شاید در دانشگاه صفر می‌گرفت، اما تیشرتی که پوشیده بود 20 بود.

فیلم خانه حیوانات
تیشرت به یادماندنی بازیگر فیلم خانه حیوانات

کدی شک (1980)

این فیلم به عنوان یکی از بامزه ترین فیلم های ورزشی شناخته می‌شود. همچنین فیلم کدی شاک یکی از بهترین لحظات تیشرتی را در بین فیلم ها دارد. یک تیشرت قرمز با یک نوشته Bushwood C.C روی آن که دنی نونان آن را در اطراف هتل به تن کرده است. شما می‌توانید همچین تیشرتی را به راحتی خریداری نمایید.

فیلم کدی شاک
تیشرت قرمز با یک نوشته Bushwood C.C روی آن که دنی نونان ئر فیلم کدی شاک مورد استفاده قرار گرفت
تیشرت معروف فیلم کدی شاک

فلش گوردون (1980)

ممکن است که شما سم جونز را با لباس Flash معروف خود در این فیلم دیده باشید و دلتان بخواهد که یکی از این تیشرتهای سفید و قرمز را را داشته باشید. اگر شما این فیلم را ندیده اید باید بدانید که این یک فیلم کمدی و علمی تخیلی است که موسیقی آن توسط گروه کویین ساخته شده است. چی بهتر از این؟

فیلم فلش گوردون
تیشرت معروف با نوشته FLASH در فیلم فلش گوردون

زمانهای سریع در ارتفاعات ریجمونت (1982)

یک فیلم دبیرستانی و یک تیشرت خفن دیگه. این بار داریم در مورد تیشرت با کلت 45 صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید این تیشرت را با کفش های Vans ست کنید و ترکیب خوب درست کنید.

فیلم زمانهای سریع در ارتفاعات ریجمونت
تیشرت شان پن در زمانهای سریع در ارتفاعات ریجمونت با نوشته معروف کولت 45
زمانهای سریع در ارتفاعات ریجمونت

انتقام خوره ها (1984)

کاراکترهای این فیلم مرزها را در بیش از یک جهت در نوردیدند. سرکار گذاشتن کاراکترها در این فیلم، هر کدام از آنها عالی بود، اما تیشرت آنها نیز بسیار بی ادبی بود. بازیگر این فیلم تیشرتی پوشیده بود که روی آن نوشته بود “High on stress”. بازیگر دیگر نیز یک تیشرت پوشیده بود که روی آن عبارت ” Gimme head till I’m dead.” نوشته شده بود. که خب اگه زبان انگلیسیتون خوب باشه، خودتان ترجمه کنید، چون بهتره که ما این کار رو نکنیم!

فیلم انتقام خوره ها
جمله High on stress در فیلم انتقام خوره ها
فیلم انتقام خوره ها
جمله Gimme head till I’m dead در فیلم انتقام خوره ها

نابغه واقعی (1985)

کریس نایت (که بازیگر آن وال کیلمر بود)، در یک مصاحبه کاری ظاهر شد که تیشرتی به تن داشت که نوشته بود: I <3 Toxic Wasteیک نوشته باحال روی تیشرت همیشه باحال هست. در ادامه این ویدیو می توانید تکه ای معروف از این فیلم را با تیشرت معروفش مشاهده نمایید.

روز مرخصی فریس بولر (1986)

فریس ستاره آن نمایش بود و یک کمد لباس جذاب داشت که واقعا با شخصیتش جور بود. باید بگوییم که ما این فیلم را با لباس هاکی قرمز رنگ دوست افسرده کامرون به یاد می‌آوریم. یک لباس راحت و کلاسیک، که امروزه طرفدارهای لباس هاکی، یه نیم نگاهی با این لباس دارند.

روز مرخصی فریس بولر
تیشرت هاکی قرمز معروف فریس در فیلم روز مرخصی فریس بولر

ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد (1989)

کیانو ریوز در این فیلم که به عنوان یک فیلم کالت کلاسیک شناخته می‌شود ایفای نقش می‌کرد. تیشرت Van Halen او به همراه جلیقه مشکی او، یکی از صحنه های جالب فشن در فیلم ها را به نمایش می‌گذارد.

ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد
آیا شما کیانو ریوز را در فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد به یاد می آورید؟

دنیای وین (1992)

در این فیلم نعداد زیادی لباس هالووینی استفاده شده است. حتی تیشرت ساده وین یا حتی تیشرت گرت چیزی است که هر کسی دوست دارد آن را در کمد خود داشته باشد. برای جالبی کار می‌توانید یک کلاه مشکی و یا یک موی مصنوعی بلوند به آن اضافه کنید و به مهمانی هالووین بروید.

فیلم دنیای وین
تیشرت های بامزه هالووینی فیلم دنیای وین

مات و مبهوت (1993)

این روزها متیو مک کانهی، بازیگر بسیار معروف و پول سازی هست. در آن زمان مدل موهای او نیز بسیار از مد افتاده بود. اما این موضوع در مورد لباس و شلواری که کاراکتر مک کانهی یعنی دیوید وودر به تن داشت صدق نمی‌کند. طرفداران راک اند رول، این عکس را از روی کاور آلبوم آخر Ted Nugent’s Amboy Dukes یعنی Tooth, Fang & Claw می‌شناسند. شما می‌دانید ما چه چیزی را از این تیشرت دوست داریم؟ با وجودی که سالها از طراحی این تیشرت گذشته است، اما همچنان یک طرح آوانگارد محسوب می شود.

فیلم مات و مبهوت
تیشرت آوانگارد متیو مک کانهای در فیلم تحسین شده مات و مبهوت

پالپ فیکشن (1994)

این فیلم کلاسیک تارانتینو، دو تیشرت کلاسیک را با خود به همراه دارد. تیشرت جولز و وینسنت که شما در صورتی که فیلم را دیده باشید، احتمالا به یاد می‌آورید. شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟

فیلم پالپ فیکشن
تیشرت جولز و وینسنت که شما در صورتی که فیلم را دیده باشید، احتمالا به یاد می‌آورید.

گیلمور خوشحال (1996)

“تفنگها مردم را نمی‌کشند. من می‌کشم.” این جمله روی تیشرت به اندازه کافی ترسناک است. حالا این را اضافه کنید که این تیشرت توسط آقای لاوسن نیز پوشیده شده است. رئیس سابق او که یک غول 2 متری است که تصویر وحشتناکی را ارئه می‌کند.

فیلم گیلمور خوشحال
جمله معروف روی لباس غول دو متری در فیلم گیلمور خوشحال

لبوفکسی گنده (1998)

مارلون براندو این تیشرت ساده رو به شیوه بسیار جذابی پوشید. اما جف بریجز به گونه ای این را پوشید که برای آنهایی که خود را در حد ستاره درجه یک سینما نمی‌بینند، بهتر همذات پنداری کنند. “دود” جوری این لباس را به تن می‌کرد که به نظر می‌رسید این شخصیت برای اینکه این ظاهر را داشته باشد، هیچ زحمتی نکشیده است.

لبوفکسی گنده
دود در فیلم لبوفکسی گنده و شخصیت و طرز لباس پوشیدن منحصر به فردش

دینامیت ناپلون (2004)

در این فیلم، پدرو ساکت لباس ها را به طور رایگان پخش می‌کند تا در تلاشش برای ریاست کلاس دانشجویی کمکی کرده باشد. یک فیلم کلاسیک درباره بازاریابی که ما گاهی درباره آن صحبت می‌کنیم. لازم به ذکر است که تیشرت های این شکلی توسط طرفداران فیلم بسیار محبوب است.

دینامیت ناپلون
پدرو خجالتی و تیشرت معروفش در فیلم دینامیت ناپلون

این بود خلاصه ای از فیلم هایی که در آن تیشرت ها نقش پررنگی ایفا می‌کردند. شما هم پیشنهادی دارید که اضافه کنیم؟ یا یک فیلم ایرانی که لباس کارکترش در ذهن شما مانده باشد؟ اگه نظری دارید همینجا کامنت بگذارید.

Leave a Comment