راهنمای قرارگیری لوگو روی لباس

راهنمای قرارگیری لوگو روی لباس

قبل از اینکه بخواهید یک لباس فرم برای کسب و کار خود ایجاد کنید، مهم است که در رابطه با استاندارد محل قرارگیری لوگو روی لباس چیزهایی بدانید. فکر میکنید علت این که قسمت عمده ای از چاپ ها در یک جای مشخص هستند چیست؟ با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

جدا از این بحث که شما از چه روشی برای چاپ روی تیشرت خود استفاده می‌کنید، قوانینی هست که شما حتما باید به آنها توجه داشته باشید. با دانستن این موارد شما از بسیاری از افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند جلو می‌افتید و محصول زیباتری در نهایت دارید.

در این مقاله به 8 محل چاپ استاندارد می‌پردازیم. به علاوه اطلاعات اضافه ای در مورد هر محل چاپ برای اینکه در مورد محل چاپ مختص خود به نتیجه برسید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر هم می‌خواهید چاپ لوگو روی تیشرت خود را انجام دهید، می‌توانید این کار را به ما بسپارید. ما می‌توانیم لوگوی شما را روی 15 رنگ مختلف تیشرت چاپ کنیم.

بهترین موقعیت ها برای چاپ لوگو

قبل از اینکه وارد شویم، بعضی از عبارتهایی که در این مقاله از آنها استفاده می‌کنیم را در اینجا آورده ایم.

اصطلاحات استفاده شده در این مقاله

محل چاپ: همانطور که از اسم آن مشخص است موقعیت چاپ روی لباس است. می‌توان گفت محل چاپ و ناحیه چاپ می‌تواند بسته به موقعیت چاپ متفاوت باشد.

محل قرارگیری چاپ: موقعیت اندازه گیری شده که چاپ لوگو یا طرح در آن قسمت لباس قرار می‌گیرد. این موقعیت می‌تواند بسته به نوع لباس، مشخصات جنس آن و فاکتور های دیگر در حد چند سانتیمتر متغیر باشد.

ناحیه چاپ: گاهی اوقات به جای محل چاپ استفاده می‌شود. اما به طور خاص، محلی است که روی هر لباس قابلیت چاپ دارد. (با توجه به جیب، دکمه، کلاه و …)

اندازه چاپ: اندازه دقیق طرحی که قرار است چاپ شود. در کنار محل قرارگیری چاپ، این اندازه، ناحیه چاپ را مشخص می‌کند. ما قویا تاکید می‌کنیم که به این قسمت توجه ویژه ای کنید.

اندازه استاندارد: هر موقعیت چاپی یک اندازه استاندارد دارد که که ما هنگامی که مشتری های اندازه خاصی مد نظرشان نیست استفاده می‌کنیم.

اورسایز: هر چیزی که بزرگتر از اندازه استاندارد باشد. مقدار مشخصی نیست ، اما می‌توان آن را اندازه ای بین اندازه استاندارد و اندازه ماکزیمم دانست. (سایز ماکزیمم هم اورسایز محسوب می‌شود)

اندازه ماکزیمم: همانطور که از نام آن بر می‌آید، ماکزیمم اندازه ای است که برای یک سفارش می‌تواند چاپ شود. این مورد هم بسته به نوع لباس و مشخصات آن دارد.

نقطه لنگر: نقطه ای از طراحی که باید مرکز شود. برای طرح هایی مناسب است که تقارن ندارند باید به طور مناسبی رو لباس قرار گیرند. در ادامه این مورد به درستی نشان داده خواهد شد.

برای تشریح بهتر این موارد به این مقاله مراجعه کنید.

حالا به بررسی 8 محل چاپ و سایز استاندارد و محل قرارگیری هر کدام از این طرح ها می‌پردازیم.

1.    قسمت چپ سینه

ناحیه چپ سینه برای چاپ لوگو

حالت کلاسیک و مناسب برای لوگوی شما هنگامی که برای کارمندان خود می‌خواهید این لباس را تهیه کنید. همچنین لباسی که برای یک ایونت خاص یا در یک نمایشگاه استفاده می‌شود یا هر چیز مشابه این می‌تواند از این فرمت استفاده کند.

اندازه چاپ تا حدودی سلیقه ای است. معمولا 7/5 در 10 سانتیمتر و حدود 7/5 سانت پایین یقه. این اندازه با توجه به سایز لباس می‌تواند کمی تغییر کند.

توضیحات چاپ در قسمت چپ سینه

یکی از مواردی که در رابطه با این روش باید دقت کرد، جزئیات طرح است. شما باید در این روش از یک طرح ساده استفاده کنید زیرا با توجه به اندازه طرح جزئیات زیادی از آن قابل دیدن نیست.

واحد طراحی ما می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. از این رو در صورت نیاز به واحد طراحی ما design@pooshito.com ایمیل ارسال کنید تا شما را راهنمایی کند.

این طراحی نباید با طراحی روی قسمت راست سینه قاطی شود. سمت چپ، سمت چپ شما را که پوشیده اید نشان می‌دهد نه سمت چپ کسی که شما را می‌بینید. طراحی در سمت چپ سینه هم امکان پذیر است، اما پیشنهاد ما استفاده از سمت چپ می‌باشد.

پیشنهاد حرفه ای

پیشنهاد حرفه ای: این طرح را با یک طرح تمام چاپ از پشت همراه کنید. یک لوگوی ساده در سمت چپ سینه و یک طرح رنگی با جزئیات و زیبا در پشت لباس. طرح در سمت چپ سینه دوباره ترند شده است و در نتیجه شما می‌توانید یک طرح حرفه ای داشته باشید.

2. وسط سینه

یک طرح کلاسیک دیگر، همانطور که شما هم انتظار داشتید، در مرکز و روی سینه است.

ناحیه وسط سینه برای چاپ لوگو

این یک چاپ با اندازه سایز شده است. از این رو تقریبا همیشه قابل دیدن است، حتی اگر فرد یک ژاکت یا کاپشن روی آن پوشیده باشد. یک طرح کلاسیک و پرفروش حرف S سوپرمن است.

اندازه چاپ در این حالت معمولا از اندازه لوگو در سمت چپ سینه کوچکتر است اما نه به اندازه طرح تمام صفحه.

عرض چاپ معمولا 15 تا 25 سانتیمتر است و فاصله آن از یقه حدود 10 سانتیمتر. باید این اندازه ها را با توجه به طرح خود تنظیم کنید تا نمای کار خوب در بیاید.

اگر شما یک چاپ در جلو و استاندارد می‌خواهید، یک انتخاب بین این حالت و حالت تمام صفحه دارید. اندازه لباسی که سفارش میدهید، روی اندازه گیری این سایز مهم می‌باشد. هر چه سایز لباس بزرگتر باشد، اندازه چاپ یا لوگو نیز به همین مقدار بزرگ می‌شود.

توضیحات چاپ در قسمت وسط سینه
پیشنهاد حرفه ای

اندازه ای که شما هنگام طراحی آنلاین می‌بینید، اندازه چاپ روی یک لباس با سایز لارژ می‌باشد، برای سایز های بزرگتر این اندازه نسبت به لباس کوچکتر می‌شود.

3. تمام صفحه

حالا به قسمتی رسیدیم که به عنوان محبوبترین موقعیت چاپی شناخته می‌شود. هنگامی که مردم می‌گویند جلو، معمولا منظورشان چاپ تمام صفحه می‌باشد. اندازه استاندار چاپ تمام صفحه 30 در 35 سانتیمتر می‌باشد و فاصله آن از یقه حدودا 7.5 سانتیمتر می‌باشد.

ناحیه تمام صفحه جلو برای چاپ لوگو

برای بعضی از طرح ها این اندازه ممکن است بزرگ باشد. این بزرگ بودن طرح ممکن است از میزان تنفس پذیری لباس بکاهد. این زمانی است که میمی‌خواهید به ناحیه چاپ خود فکر کنید. به عبارت دیگر، آن سطحی که روی لباس شما چاپ می‌شود مهم است.

توضیحات چاپ در قسمت تمام صفحه جلو

روش های دیگری هست که شما می‌توانید در نظر بگیرید برای اینکه سطح کلی چاپ شما کاهش یابد؛ بدون اینکه نیاز باشد که اندازه کلی چاپ را تغییر دهید. به شکل زیر نگاه کنید تا این موضوع را متوجه شوید.

راهنمای چاپ تمام صفحه
پیشنهاد حرفه ای

برای تیشرت های تبلیغاتی که شما نیاز دارید، اگر لوگوی خود را روی لباس بسیار بزرگ چاپ کنید، مردم خیلی تمایل به پوشیدن آن ندارند. هیچ کس علاقه ندارد که یک بیلبورد متحرک باشد. مگر اینکه برند شما یک برند شناخته شده توسط همه مردم باشد. سعی کنید که برند خود را کوچک انتخاب کنید و از لباس کیفیتی استفاده کنید که شانس پوشیده شدن آن برای چند بار به حداکثر برسد.

4. اورسایز جلو

اگر شما فکر می‌کنید که چاپ تمام صفحه بزرگ است، اورسایز از آن هم بزرگتر است. همانطور که از نام آن برمی‌آید، از سایز استاندارد کمی بزرگتر است. بسیاری از مردم این طرح را دوست دارند و برای همین آن را در لیست قرار دادیم.

ناحیه اورسایز جلو برای چاپ لوگو

تیشرت اورسایز همانطور که گفته شد بزرگتر از تیشرت چاپ تمام صفحه است. معمولا اندازه چاپ آن 35 در 42 سانتیمتر است که در موارد خاص می‌تواند بلندتر هم باشد. شروع چاپ آن هم حدود 5-6 سانتیمتر زیر یقه می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که ممکن است شما توسط اندازه لباس محدود شوید. برای مثال شما نمی‌توانید این اندازه را روی لباس های با سایز S چاپ کنید. در این گونه موارد شما باید برای داشتن تصویر بزرگ از تصویر تمام صفحه استفاده کنید.

توضیحات چاپ در قسمت اورسایز جلو

بعضی از طرحها خودشان را در چاپ اورسایز بهتر نشان می‌دهند. معمولا کمتر برای لوگوها روی لباس از این سایز استفاده می‌شود. در کنار این بعضی از طرحها هم نباید به صورت اورسایز چاپ شوند. همان قاعده ای که برای تیشرت های تمام صفحه گفتیم برای تیشرت های اورسایز نیز صادق است. شما باید به سطح مقطع چاپ توچه داشته باشید و جوهری که روی لباس پوشیده می‌شود را در نظر بگیرید.

در شکل زیر نشان داده شده است که برای بهبود طراحی روی تیشرت اورسایز چه گارهایی می‌توان انجام داد.

بهبود طراحی تیشرت اورسایز

نبایدها: طرح سمت چپ با جوهر سفید پوشیده شده است. یک طرح سنگین با قابلیت کم تنفس پذیری. اگرچه منافذی هم وجود دارد اما بیشتر سطح آغشته به جوهر است. برای چاپ های اورسایز همیشه به راههایی فکر کنید که سطح چاپ کمتر شود.

بایدها: چاپ سمت چپ به وسیله معکوس کردن طرح چپ به وجود آمده است. هر طرحی را نمی‌توان اینگونه تغییر داد. نتیجه ای که حاصل شد مصرف کمتر 80% جوهر و در نتیجه تنفس پذیری بالاتر تیشرت. نتیجه اینکه در نهایت لباس سبک تر، منعطف تر، راحت تر، تنفس پذیر تر و درن شد.

پیشنهاد حرفه ای

طرح مورد نظر خود را در صورت امکان در خانه با استفاده از پرینتر رنگی روی کاغذ چاپ کنید. شما می‌توانید طرح خود را کاشی بندی کنید. در ادامه 4 صفحه را در کنار همدیگر قرار دهید و روی لباس بگذارید. نتیجه اندازه واقعی را روی لباس شما نشان می‌دهد.

5. پشت زیر یقه

این محل چاپ در ابتدا به عنوان یک روش جایگزین مورد استفاده قرار گرفت و بعدها خود به یک استاندارد تبدیل شد. به هر حال این یک جای باحال برای چاپ لوگوی شما است که کمی جسورانه است.

ناحیه پشت تیشرت زیر یقه برای چاپ لوگو

اندازه متوسط  چاپ در این قسمت از سمت چپ سینه کوچکتر است. معمولا 7-8 سانتیمتر عرض طرح است. همچنین باید از یک طرح ساده در اینجا استفاده کرد. فاصله تا لبه یقه از پشت هم حدود 2 سانتیمتر است.

ما حتی لوگوهایی به اندازه 2.5 سانتیمتر نیز در پشت لباس در این موقعیت دیده ایم. شما ممکن است این نوع چاپ ها را هنگامی که در صف پشت یک نفر ایستاده اید، دیده باشید. با توجه به اینکه ارتفاع آن نزدیک چشم است، نیاز ندارد که بزرگ باشد تا دیده شود.

توضیحات چاپ در قسمت پشت تیشرت زیر یقه
پیشنهاد حرفه ای

شما می‌توانید چاپ تمام صفحه در پشت را به همراه چاپ پشت یقه داشته باشید. باید طرح را طوری تنظیم کنید که یک فاصله 5-6 سانتی بین طرح اصلی و طرح پشت یقه وجود داشته باشد. بدین ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زنید.

6. پشت لباس بالا

این محل چاپ می‌تواند به اختصار عقب نامیده شود. اما باید توجه داشت که موقعیت آن بین دو استخوان شانه می‌باشد.

توضیحات چاپ در قسمت پشت تیشرت بالا برای چاپ لوگو

این جایی است که معمولا شما عبارات درشتی مثل “پلیس” یا “انتظامات” یا “حفاظت” یا عبارات مشابهی می‌بینید. طول این محل چاپ حدود 25 سانتیمتر است تا مطمئن شویم به حدی بزرگ است که همه بتوانند ببینند. اگر طرح شما تنها شامل حروف است، بدون شک این محل بهترین جا برای چاپ می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که محل آن حدودا باید 10 سانتیمتر پایین یقه باشد.

ما این سابقه را داشته ایم که مشتریانمان تقاضا داشته اند که محل چاپ لوگوی آنها مشابه این فقط در پایین لباس باشد (تقریبا بالای باسن). این گزینه را هم می‌توان مدنظر قرار داد، اگرچه به اندازه هنگامی که بالای لباس باشد جلب توجه نمی‌کند، اما می‌تواند یک راه حل جایگزین باشد.

توضیحات چاپ در قسمت پشت تیشرت بالا
پیشنهاد حرفه ای

اگر طرح شما دارای حداکثر عرض می‌باشد ولی از نظر شما فونت به اندازه کافی بزرگ و خوانا نمی‌باشد، سعی کنید از فونتی با ظاهر کشیده تر استفاده کنید. اما حواستان باشد که تصویر را نکشید، زیرا در این صورت نوشته دفرم می‌شود.

7. تمام صفحه پشت

چاپ تمام صفحه پشت، یک چاپ کلاسیک و دومین محل محبوب برای چاپ می‌باشد. محل قرارگیری این طرح نسبت به تمام صفحه جلو کمی پایین تر ولی در کل بزرگتر می‌باشد.

توضیحات چاپ در قسمت تمام صفحه پشت برای چاپ لوگو

اندازه استاندارد برای چاپ حدود 30 سانتیمتر می‌باشد و ارتفاع آن حدود 35 سانتیمتر. اما در صورتی که پرینتر جواب بدهد می‌توان تا مقدار 36 سانت عرض و ارتفاع 40 سانت هم رسید.

این موقعیت چاپ معمولا تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. معمولا به عنوان یک طرح مکمل جلو یا روی آستین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای یک ترکیب کلاسیک، همانطور که قبلا هم اشاره شد، چاپ تمام صفحه پشت با چاپ سمت چپ سینه همراه می‌شود. می‌توان این دو را به دب اکبر و دب اصغر در ستاره شناسی تشبیه کرد.

اگر شما به دنبال یک طرح بسیار بزرگ هستید، چاپ تمام صفحه پشت می‌تواند انتخاب اول شما باشد. زیرا در این حالت افراد حس بیلبودر متحرک را نمی‌کنند، زیرا تصویر در پشت آنها قرار دارد.

همچنین اینجا جایی است که طرح با بیشترین جزئیات و ریزه کاری می‌تواند قرار بگیرد. چاپ ساده و تک رنگ را برای سمت چپ سینه یا پشت یقه استفاده کنید.

توضیحات چاپ در قسمت تمام صفحه پشت
پیشنهاد حرفه ای

اگر شما لباسی برای یک ایونت طراحی می‌کنید و قرار است اسپانسرهای زیادی در پشت پیراهن شما چاپ شود، درجه اهمیت اسپانسرها با هم فرق می‌کند. لوگوها در بالای لباس معمولا بزرگتر و با اهمیت تر هستند. با حرکت به سمت پایین تیشرت از اهمیت و اندازه لوگو ها کاسته می‌شود. در صورتی که مشکلی دارید می‌توانید با واحد طراحی ما در ارتباط باشید.

8. آستین ها

این لیست بدون اشاره به آستین کامل نمی‌شود. مطمئن باشید که چه می‌خواهید تا این محل چاپ بتواند برای شما مفید باشد.

چاپ در قسمت آستین برای چاپ لوگو

مانند سمت چپ سینه، باید از طرح ساده با جزئیات کم استفاده کرد. و مانند موقعیت های دیگر اندازه و محل قرارگیری بسته به نوع طرح یا لوگو متفاوت می‌باشد.

آستین به طور مشخص، با کوچک شدن اندازه چاپ ظاهر بهتری پیدا می‌کند. اندازه استاندار برای این چاپ 7.5 سانتیمتر می‌باشد. اما می‌توان این اندازه را تا از 2.5 تا 10 سانت نیز کوچک و بزرگ کرد که خیلی توصیه نمی‌شود.

موقعیت استاندار چاپ حدود 2 سانت پایین از محل دوخت می‌باشد. ما طرح های فوق العاده ای هم دیدیم که کمی بزرگتر هستند و نزدیک به شانه هم هستند. در این زمینه می‌توانید از حس زیبایی شناسی خود نیز استفاده کنید.

توضیحات چاپ در قسمت آستین
پیشنهاد حرفه ای

اگر شما در همان لباسی که روی آستین چاپ می‌زنید، سمت چپ سینه هم چاپ می‌زنید، بهتر است که روی آستین راست چاپ کنید تا بالانس کار حفظ شود. همچنین اگر یک چاپ تمام صفحه در جلو یا روی سینه دارید، هر کدام از آستین ها برای چاپ مناسب می‌باشد. ما در مقاله دیگری به بررسی ترکیبهای مختلف برای چاپ روی تیشرت پرداخته ایم که می‌توانید ترکیب این موقعیت ها را در آن مقاله ملاحظه بفرمایید.

هم اکنون شما هم با موقعیت های چاپ روی تیشرت آشنا شدید. اگر برای مجموعه خود احتیاج به یک تیشرت اختصاصی دارید، با سایت ما مراجعه کنید و کار را شروع کنید. برای این کار کافی است به صفحه طراحی ما مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و طراحی را آغاز کنید. ما 16 رنگ تیشرت را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا شما با توجه به رنگ سازمانیتان، بهترین نتیجه را به دست آورید.

منبع: Rushordertees

Leave a Comment