چگونه یک شرکت استارتاپی از 2000 سرمایه گذار خود با تی شرت رایگان تشکر کرد

چگونه یک شرکت استارتاپی از 2000 سرمایه گذار خود با تی شرت رایگان تشکر کرد

چگونه از حامیان خود تشکر می کنید که شما را از 0 پوند به تقریباً 2,000,000 پوند در یک ماه رساندند؟ 

ارسال یک تی شرت برای هر یک از 2000 حامی خود (در ابتدا) ایده خوبی به نظر می رسید، اما با نگاهی دقیق تر به نکات فنی، مشخص شد که این کار خیلی ساده ای نیست. شرکت کوکونات نه تنها باید تمام آدرس‌ها را از افراد دریافت میکرد، بلکه مشخصات افراد را از نظر اندازه و مدل لباس نیز باید به دست بیاورد. 

در این مطالعه موردی، به این خواهیم پرداخت که چگونه یک شرکت چاپ طرح دلخواه روی تیشرت به شرکت استارتاپی Coconut کمک کرد تا به هدف خود برسد. 

انقلاب نارگیلی

Coconut یک ابزار فین‌تک انقلابی است که برای کمک به مشاغل آزاد و افراد خوداشتغال در مدیریت امور مالی خود طراحی شده است. ترکیب بانکداری، حسابداری و مالیات در یک برنامه ساده. این راه‌اندازی شامل یک حساب جاری کسب‌وکار و برنامه‌ای است که دسته‌بندی هزینه‌ها را با توصیه‌های مالیاتی متنی، یک ماشین حساب مالیاتی ارائه می‌کند تا بتوانید میزان مالیاتی را که در طول سال به دست می‌آورید، و همچنین یک ابزار فاکتور داخلی را ببینید. و لیست رو به رشدی از ویژگی ها در نقشه راه محصول آنها وجود دارد . 

این شرکت توسط سم اوکانر (مدیرعامل) و آدام گودال (مدیر تولید) تأسیس شد، که وقتی به عنوان فریلنسر کار می‌کردند، متوجه پتانسیل‌هایی شدند که چنین خدماتی می‌تواند داشته باشد. به عنوان یک شرکت جوان، آنها از موفقیت بزرگی برخوردار بودند (3000 حساب تا نوامبر 2018) اما همیشه به دنبال آن فشار اضافی برای تحقق جاه طلبی خود برای تبدیل شدن به تنها ابزاری بودند که خوداشتغالی ها برای مدیریت امور مالی خود به آن نیاز دارند. 

سرمایه گذاری در شرکت کوکونات

در سال 2018، Coconut یک پروژه تامین مالی جمعی را برای جمع آوری 500000 پوند ترتیب داد. به طور خلاصه، این یک موفقیت بزرگ بود. در روز دوم، آنها با 682000 پوند از هدف خود پیشی گرفتند . تا پایان کمپین، مردم تقریباً 2 میلیون پوند ( 1,827,450 پوند ) سرمایه گذاری کرده بودند. این 300٪ بیشتر از چیزی است که آنها در ابتدا به دنبال افزایش آن بودند. آنها همچنین رکورد Crowdcube را برای تعداد سرمایه گذاران فردی با بیش از 2000 سرمایه گذار شکستند. گواهی بر استحکام رابطه آنها با جامعه کوکونات. سم اوکانر همچنین به عنوان کارآفرین سال 2018 Crowdcube انتخاب شد. 

در بیانیه‌ای رسمی برای Crowdfund Insider ، تیم گفت: «چند روز فوق‌العاده بود. ما کمپین خصوصی را در عصر جمعه برای مشتریان و جامعه خود راه اندازی کردیم و 350 نفر از شما 325000 پوند در 24 ساعت سرمایه گذاری کردند. این یک نمایش باورنکردنی از حمایت مشتریان و دوستان است، از شما متشکرم. 

نارگیل برای نشان دادن قدردانی خود از حامیانی که بیش از 500 پوند سرمایه گذاری کردند، تصمیم گرفت کمی هدیه به آنها بدهد. و چه هدیه ای بهتر از یک تی شرت جذاب با چاپ طرح دلخواه رایگان؟ 

در یک ماموریت برای تشکر از طرفداران خود 

ایده تشکر از حامیان خود با تی شرت ایده خوبی بود، اما یک مشکل وجود داشت، چگونه آنها می خواستند تی شرت ها را برای این همه سرمایه گذار ارسال کنند؟ و اگر راهی برای این کار پیدا کنند، چه اندازه و تناسبی را باید انتخاب میکردند؟ آیا آنها می توانند ریسک کنند و یک تیشرت را برای همه بفرستند و امیدوار باشند که بدون توجه به جنسیت و فرم بدن مناسب باشد؟

حتی اگر آنها می توانستند اندازه ها و آدرس های حمل و نقل همه حامیان خود را بدست آورند، مجبور بودند صدها تی شرت را بدون جایی برای نگهداری آنها سفارش دهند. و اگر همه آنها را ندادند؟ چگونه از شر سهام خلاص می شوند؟ 

ناگهان، برای یک حرکت ساده تشکر به یک موضوع پیچیده تبدیل شد. 

چرا چاپ اختصاصی بهترین راه حل بود 

شرکت کوکونات با این مشکل به ما نزدیک شد و به سرعت برای ما آشکار شد که یک مدل حمل و نقل دراپ بهترین گزینه در این مورد خواهد بود. تنها کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که یک فروشگاه Shopify ایجاد کنند و آن را با برنامه Printsome On Demand به سیستم های ما متصل کنند. (لازم به ذکر است که این مدل کسب و کاری پوشیتو نیز هست.)

فروشگاهی که بر روی این پلتفرم ایجاد شده بود به آنها این امکان را می داد تا به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در هنگام تسویه حساب، در طول فرآیند سفارش جمع آوری کنند. تناسب ترجیحی آنها (برای مردان یا زنان)، اندازه و آدرس حمل و نقل. به این ترتیب، آنها مجبور نبودند وقت خود را با پرسیدن یکی یکی از حامیان خود در مورد جزئیات آنها تلف کنند یا با ارسال یک لباس برای همه ناامید شوند. علاوه بر این، دیگر نیازی به فروش عمده نیست زیرا هر تی شرت در زمان سفارش چاپ می شود. 

فروشگاه شرکت فینتک کوکونات

گسترش این کلمه

هنگامی که فروشگاه Shopify راه اندازی شد، فقط موضوع انتشار این خبر بود. یک کمپین ایمیلی ارسال شد تا به حامیان یک کد تخفیف 100% داده شود تا بتوانند از آن برای بازخرید لباس های خود استفاده کنند. اگر کسی که کد را نداشت، هنوز هم می‌توان تی‌شرت‌ها را خرید، اما برای سرمایه‌گذاران، هیچ هزینه‌ای نداشت. 

برای تهیه تی شرت کافیست لینک فروشگاه را دنبال کنید و پس از انتخاب سایز و تناسب کافیست به صندوق فروش رفته و فیلد را با کد تبلیغاتی پر کنید. سپس Printsome بقیه کارها را انجام داد و چاپ و ارسال به آدرس تعیین شده انجام داد. 

بیرون بر

قبلاً برای استفاده از پوشاک به عنوان ابزار بازاریابی، باید صدها (اگر نه هزاران) واحد از قبل چاپ شود و امیدوار بود که کمپین کار کند. در غیر این صورت، جعبه ها و جعبه های لباس برای خلاص شدن از شر و ناگفته نماند سرمایه از دست رفته وجود داشت. 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با یک مدل حمل و نقل دراپ ، این به سادگی اتفاق نمی افتد. چاپ بر اساس تقاضا راهی بدون ریسک برای سازماندهی کمپین بازاریابی با تی شرت ارائه می دهد. 

این مدل کسب‌وکار را می‌توان به‌صورت پرداخت به ازای کلیک یا در این مورد، پرداخت به ازای هر تی شرت توصیف کرد، زیرا شما فقط به ازای هر چاپ پرداخت می‌کنید. Printsome On Demand هزینه اشتراک یا پرداخت ماهانه ندارد. هر بار که یک پوشاک فروخته می شود، فقط نرخ تولید ثابتی را دریافت می کند. که به سادگی به این معنی است که، اگر فروش وجود نداشته باشد، پس هیچ هزینه ای وجود ندارد. شما همیشه مسئول بودجه خود هستید. 

انعطاف پذیر و مقیاس پذیر 

مدل چاپ بر اساس تقاضا این پتانسیل را دارد که یک ابزار بازاریابی قدرتمند باشد. سریع و همه کاره است که به این معنی است که می تواند با اکثر موقعیت ها سازگار شود. 

نمایشگاه های تجاری 

به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد تی شرت هایی را به عنوان مواد تبلیغاتی در طول یک نمایشگاه تجاری هدیه دهد، دیگر نیازی به چاپ آنها قبل از رویداد نیست. اکنون آنها فقط می توانند لباس را تبلیغ کنند و از جزئیات علاقه مندان به خرید آن یادداشت کنند. پس از این مناسبت، Printsome به سادگی لباس را چاپ می کرد و مستقیماً برای مشتری ارسال می کرد.

با فروشگاه چاپ طرح دلخواه، انعطاف پذیری و هیچ الزامی برای رفتن به یک مسیر خاص وجود دارد. 

کنسرت و تور 

فروشگاه چاپ طرح دلخواه راه‌حل‌های ایده‌آلی را برای گروه‌های موسیقی و هنرمندانی که می‌خواهند برند خود را با کالاهای سفارشی گسترش دهند ، اما ممکن است منابع لازم برای این کار را نداشته باشند، ارائه می‌کند. با یک فروشگاه آنلاین و یک مدل ارسال بار، کالاها را می توان از طریق فروش نقطه ای Shopify به فروش رساند . این برنامه 

به شما امکان می دهد تا موجودی خود را از طریق هر میز و/یا گوشی هوشمند بفروشید و ترتیب دهید. فروش در جاده ها را آسان می کند. به لطف این اختراع، هیچ کس نیازی به حمل کالاهای فضایی ندارد. 

یونیفرم و سوغاتی برای کارمندان 

فروشگاه چاپ طرح دلخواه سفارش و چاپ تی شرت برای تیم خود را برای یک مدیر منابع انسانی آسان می کند. یک فروشگاه آنلاین، مانند فروشگاه نارگیل، در زمان صرفه جویی می کند و تمام اطلاعات لازم برای سفارش را جمع آوری می کند. این شامل تعداد لباس ها، اندازه ها و تناسب است. و از آنجایی که چاپ بر اساس تقاضا است، نیازی به سفارش انبوه هر بار که فردی جدید به تیم می‌پیوندد وجود ندارد. 

منبع: Printsome

Leave a Comment