مقایسه چاپ مستقیم (DTG) و چاپ سیلک

مقایسه چاپ مستقیم (DTG) و چاپ سیلک

چاپ مستقیم (DTG) که با نام چاپ دیجیتال هم شناخته می‌شود، در دهه های اخیر رشد و پیشرفت بسیار زیادی داشته است. تا جایی که توانسته است پنجه در پنجه رقیب سنتی و کهنه کار خود یعنی چاپ سیلک بیندازد. تقابلی از جنس کیفیت و مقرون به صرفه بودن.

چیزی که مردم می‌خواهند بدانند این است که هر کدام از این دو روش چاپ روی لباس چگونه است و کدام یک از دیگری بهتر است.

این مقاله به شما کمک می‌کند که چاپ مستقیم و چاپ سیلک را مقایسه کنید و به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

دستگاه چاپ روی تیشرت
دستگاه چاپ سیلک اتوماتیک در سمت چپ و دستگاه DTG در سمت راست

ابتدا بگذارید که خلاصه ای از کارکرد هر کدام از این روشها را بیان کنیم و سپس به مقایسه این دو بپردازیم.

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک که چاپ اسکرین نیز نامیده می‌شود، معروفترین و پر مصرفترین روش چاپ روی پوشاک می‌باشد. این روش به هزاران سال پیش باز می‌گردد. هر رنگی از درون یک شابلون (کلیشه) می‌گذرد و یک رنگ را روی لباس تشکیل می‌دهد. در نهایت هم لباس در معرض گرما قرار می‌گیرد تا رنگش تثبیت شود. ما در مقاله جداگانه به چگونگی انجام چاپ سیلک پرداخته ایم.

تکنورلوژی چاپ سیلک

ماشینهای جدیدتر اتوماتیک می‌تواند تا 100 تیشرت در ساعت چاپ کند. این به شرکتهای چاپ اجازه می‌دهد تا بتواند سفارشهای با تیراژ بالا را با کیفیت بالا چاپ کنند. هزینه اولیه این دستگاه ها بالا است اما به ازای چاپ هر تیشرت، هزینه چاپ آن بسیار پایین درمی‌آِید.

دستگاه چاپ سیلک
نمونه ای از دستگاه اتوماتیک با 12 ایستگاه چاپ

اگرچه پیشرفتهای تکنولوژیکی در سالهای اخیر در کیفیت، دقت و بهره وری چاپ سیلک افزایش چشمگیری داشته است، اما کانسپت کار در طول سالها ثابت بوده است. چیزی در این پروسه است که علاقه مندان زیادی دارد. با وجود تمام نوآوری ها، هنوز به چاپ دستی با این روش نیاز می‌باشد.

چاپ سیلک

در چه زمینه هایی چاپ سیلک بهتر از DTG است؟

در موارد زیر چاپ سیلک برتری دارد:

  • برای سفارشات بزرگتر و تیراژ بالاتر
  • ناحیه های چاپ اورسایز و خاص
  • چاپ تک رنگ، به خصوص نوشته یا لوگو
  • جوهرهای خاص مخصوص
  • چاپ روی پارچه های مصنوعی و یا پلی استر
  • چاپ رنگهای شفاف روی پارچه های تیره
  • هنگامی که رنگ به خصوصی مورد نیاز است

چاپ مستقیم یا DTG چیست؟

چاپ مستقیم، دیجیتال یا DTG، از پروسه ای ایجاد شده است که می‌تواند رنج وسیعی از رنگها را از ترکیب 4 یا 6 رنگ ایجاد کند. (فیروزه ای، بنفش، زرد، مشکی، قرمز و سبز). یک دستگاه DTG یک چاپگر با نازل بزرگ می‌باشد که مشابه پرینترهای خانگی می‌باشد. با این تفاوت که به جای کاغذ روی پارچه چاپ می‌کند. البته این مطالبی هم که می گوییم، در کلیت مربوط به چاپ DTF هم می شود که در پوشیتو بعضی از تیشرتها را با DTF انجام می دهیم.

تکنولوژی چاپ DTG

از زمان ایجاد چاپ DTG نزدیک به 20 سال می‌گذرد و سرعت پیشرفت این تکنولوژی امروزه به سرعت بسیار بالایی رسیده است. هر سال چاپ با این متد سریع تر، به صرفه تر و با کیفیت تر می‌شود. بسیاری از مشکلاتی که در ابتدا این روش داشت، امروزه حل شده است و DTG هر روز در حال گسترش در بین روش های چاپ می‌باشد.

دستگاه چاپ DTG
پرینتر DTG با دو سر (کورنیت آوالانچ)

ورودی برای بیشتر شرکتهای چاپ بالاست. دستگاههای حرفه ای می‌تواند از قیمت 15،000 دلار شروع شود و به 800،000 نیز دلار برسد. یک شرکت برای شروع کارش می‌تواند سفارش با تیراژ پایین را شروع کند بدون اینکه نیاز باشد به سرمایه گذاری که در روش چاپ سیلک مورد نیاز است را انجام بدهد. اکثر قریب به اتفاق شرکت های چاپ طرح دلخواه روی تیشرتهای نخ پنبه، از چاپگرهای DTG استفاده می‌کنند.

تنظیمات دستگاه DTG

در کدام چنبه ها چاپ DTG بهتر از چاپ سیلک است؟

در موارد زیر چاپ مستقیم بهتر است:

چاپ سیلک در مقابل DTG، تفاوت در چیست؟

چاپ سیلک یک تکنیک کلاسیک چاپ می‌باشد که در آن جوهر از درون یک شابلون رد می‌شود و روی پارچه چاپ می‌شود. این روش محبوبترین و متنوع ترین روش چاپ روی پوشاک می‌باشد. DTG تکنیک جدیدتر پاشش جوهر روی لباس می‌باشد. همچنین سریعترین و آسان ترین روش چاپ می‌باشد. به خصوص هنگامی که تعداد رنگها زیاد باشد.

در چارت زیر می‌توانید مقایسه این دو متد را در 10 فاکتور مختلف ببنید.

مقایسه چاپ مستقیم و سیلک
چارت مقایسه این دو روش چاپ در 10 فاکتور اصلی در صنعت پوشاک

برای پاسخ کامل به این پرسش، هر کدام از این فاکتورها را جداگانه بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر کدام از این روشها را بیان می‌کنیم.

1. مقایسه چاپ سیلک و DTG: زنده بودن و شفافیت

زنده بودن رنگ را می‌توان ترکیبی از اشباع رنگ و روشنی دانست. با اینکه چاپ DTG در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما همچنان در مقایسه با چاپ سیلک شفافیت کمتری دارد.

هنگامی که بخواهید طرح شما روی تیشرت جلوه گری کند، چاپ سیلک بهترین گزینه برای این کار است.

تیشرت چاپ شده با چاپ سیلک
یک تیشرت با چاپ سیلک که رنگهای شفاف و روشنی دارد

جوهر چاپ سیلک

چاپ سیلک سنتی از جوهرهای پلاستیزول استفاده می‌کرد، که از ذره های PVC معلق در امولسیون استفاده تیشکیل شده است.(همچنین ورژن دوستدار محیط زیست و بدون جوهر پلاستیزول نیز در بازار موجود است.) این نوع جوهر بسیار مات است، که می‌توان یک زیرکاری سفید روشن روی پارچه های تیره ایجاد با آن ایجاد کرد که کلید زنده بودن رنگهای آن می‌باشد.

بالاتر از آن این است که رنگهای پلاستیزول در میان جوهرهای موجود، شفاف ترین رنگها را دارد، مانند فلوروسنت. برندهای برتر در این حوزه، لیستی از رنگهای استاندارد را دارند که می‌تواند با هزاران رنگ از رنگهای پنتون ترکیب شود.

رمگ پانتون با چاپ سیلک
استفاده از کتاب رنگ پانتون برای انتخاب یک رنگ (چپ) و رنگ ترکیب شده جدید

جوهر چاپ مستقیم

چاپ دیجیتال از طرف دیگر، از جوهرهای بر پایه آب استفاده می‌کند که نسبت به رنگهای پلاستیزول شفافیت کمتری دارا هستند؛ به خصوص در پارچه های تیره. اگرچه دستگاههای DTG می‌توانند زیرسازی مناسبی انجام دهند، اما نتیجه نهایی به شفافیت چاپ سیلک نمی‌باشد.

از نگاهی دیگر، به جای استفاده از رنگهای به خصوص، شما می‌توانید به گستره ای از رنگها با استفاده از 4-6 رنگ دست پیدا کنید. DTG بر مبنای چاپ CMYK می‌باشد. دستگاههای جدیدتر رنگ قرمز و سبز را برای رسیدن به رنج گسترده تری از رنگها اضافه کرده اند. در این جا می‌توانید به بررسی رنگ CMYK و مقایسه آن با RGB بپردازید.

مخزن رنگهای دستگاه DTG

با اینکه خود رنگها براق و اشباع شده هستند، تا حدودی نیمه شفاف هستند. این موضوع برای ترکیب رنگها و نه برای شفاف بودن آنها مفید است. برای همین است که گفته می‌شود، DTG می‌تواند طیف وسیعی از کارها را بدون از دست رفتن شفافیت و اشباع بودن رنگها انجام دهد.

سرزنده بودن رنگها در چاپ مستقیم
هنگام چاپ روی پارچه های روشن، چاپ DTG می‌تواند رنگهای شفاف و زنده ایجاد کن

2. مقایسه چاپ سیلک و DTG: ترکیب رنگ

ترکیب رنگ، قابلیت ایجاد گرادیان رنگی می‌باشد. این دقیقا همان دلیلی است که پرینترهای DTG به وجود آمده اند. با توانایی چاپ با رزولوشن 1200dpi، به طوری که چشم غیر مسلح امکان دیدن کوچکترین نقطه ها را ندارد.

امکان چاپ طیف گسترده رنگی با چاپ DTG
مثال مناسبی از توانایی چاپ DTG که می‌تواند به چاپ گستره وسیعی از رنگها برسد.

از گرادیانها رنگی تا کوچکترین جزئیات رنگها، یا حتی المانهایی مانند دود که در طرح ناپدید می‌شود یا ترکیبهای دقیق مثلا در رنگ پوست، چاپ دیجیتال در این زمینه بی نهایت عالی است.

جوهرهای DTG بر مبنای آب هستند و از پلاستیزول شفافتر هست. از این رو اجازه می‌دهد که با رنگهای دیگر آسانتر ترکیب شود و گرادیان رنگی ایجاد کند. از این رو DTG دست بالا را در ترکیب رنگها دارد.

با استفاده از چاپ سیلک، با استفاده از پلاستیزول می‌توان رنج وسیعی از رنگها را ترکیب کرد. اما رسیدن به یک رنگ خاص در این روش بسیار سخت تر است. تنظیمات اولیه برای این کار بسیار زمان بر است و برای سفارش های کمتر مقرون به صرفه نیست.

تیشرت ورزش چاپ شده به روش سیلک

2. مقایسه چاپ سیلک و DTG: تطبیق رنگ

با استفاده از چاپ سیلک، می‌توانیم با استفاده از سیستم رنگی پنتون، هر رنگی را تولید کنیم. این حتی شامل رنگهایی خارج از رنج CMYK می‌باشد؛ رنگهای فوق اشباع و جوهرهای خاص. هنگامی ‌که به قابلیت تطبیق رنگ می‌رسیم، رقابتی در کار نیست.

تطبیق رنگ به خصوص هنگامی که به برندها می‌رسیم، بسیار حیاتی می‌باشد. بسیاری از شرکتها راهنماهای برند را دارند که رنگ پنتون در آنها مشخص شده است. اگر می‌خواهید که با استفاده از DTG، آن رنگها را ایجاد کنید، احتمال این وجود دارد که از محدوده انتخابی خارج باشند.

تیشرت ورزش چاپ شده به روش سیلک

استفاده از سیستم تطبیق پنتون می‌تواند برای رسیدن به درجه ای از رنگ مورد نظر، به کار آید. بسیاری از تولید کنندگان دستگاه DTG ادعا می‌کنند که می‌توانند که به رنگ پنتون مورد نظر شما “در محدوده مورد نظر” برسند. البته این “در محدوده مورد نظر” به این معنی است که در روشنترین و زنده ترین رنگ ضمانتی وجود ندارد.

مقایسه رنگ پنتون و DTG
پنتون 807c (در چپ) و ورژن DTG آن (سمت راست)

دلیل دیگری که DTG می‌تواند برای رسیدن به رنگ مورد نظر مشکل داشته باشد این است که اگر زیرکاری آن به اندازه کافی مات نباشد، رنگ تیشرت کمی کدر می‌شود. به خصوص در رنگهای روشن و تیشرت تیره.

اگر در انتخاب رنگ برای برند خود بسیار حساس هستید، بهتر است سراغ چاپ سیلک بروید.

4. مقایسه چاپ سیلک و DTG: جزئیات

هنگامی که به موضوع جزئیات می‌رسیم، DTG بسیار بهتر از چاپ سیلک کار می‌کند. کوچکترین اجزا طرح شما شامل خطوط ریز، نوشته های کوچک، تکسچرها و المان های جزئی می‌تواند چاپ شود. DTG نه تنها جزئیات ریز را چاپ می‌کند، بلکه این کار را به طور مداوم در طول دوره چاپ انجام می‌دهد.

چاپ سیلک در به چاپ رساندن جزئیات با کمی دشواری روبروست. از این رو در صورتی که می‌خواهید حتما از چاپ سیلک استفاده کنید، بهتر است از جزئیات خودداری کنید. یعنی المان های بسیار ریز را با المانهای دیگر جایگزین کنید.

چاپ مستقیم و سیلک در جزئیات
مقایسه چاپ سیلک و مستقیم

اگر طرح شما یک عکس است یا دارای گرادیان می‌باشد، چاپ سیلک احتیاج به هاف تون (نقطه های بسیار ریز) دارد. اگر شما با دقت به این جزئیات روی تیشرت با چاپ سیلک نگاه کنید، متوجه نقطه های ریز در طرح می‌شوید.

چاپ مستقیم نیز از هاف تون استفاده می‌کند، اما این دستگاه های دیجیتال می‌تواند تا دقت 1200 dpi چاپ کنند. این دقت به شما اجازه می‌دهد که ریزترین جزئیات را به زیبایی چاپ کنید.

جزئیات در چاپ مستقیم
چاپ مستقیم جزئیات بالای آن را نشان می‌دهد

5. مقایسه چاپ سیلک و DTG: دوام

دوام به این معنی است که تا چه مدت چاپ با همان کیفیت روی تیشرت می‌ماند. این چیزی است که چاپ مستقیم از ابتدای پیدایش با آن دست به گریبان بود. در اولین روزهای پیدایش DTG اینکه می‌توانستید تا 10 بار تیشرت خود را بشورید، کار بسیار بزرگی بود و بعد از آن رنگها شروع به کمرنگ شدن می‌کردند. اما امروزه این مقدار بسیار پیشرفت داشته است و چند برابر شده است.

چاپ سیلک و دوام بالای آن
چاپ سیلک جوهر را روی الیاف پارچه منتقل می‌کند و پروسه پخت، آن را برای همیشه ثابت نگه می‌دارد.

مادامی که پروسه به درستی انجام شود، چاپ سیلک مشکل دوام ندارد. اگر جوهر به درستی روی پارچه اعمال نشود و فرایند پخت درست انجام نشود، جوهر پلاستیزول هم به مرور پاک می‌شود. احتمالا شما هم یک تیشرت در کمد خود از 20 سال پیش دارید که هنوز ظاهر خود را حفظ کرده است.

6. مقایسه چاپ سیلک و DTG: راحتی

اگر شما یک چاپ نرم و فوق العاده راحت می‌خواهید که زیر دست حس نشود، چاپ مستقیم همان چیز است. به خصوص در تیشرتهای تیره و هنگامی‌ که رنگهای زیادی در طرح شما می‌باشد. از آنجایی که در این فرایند، رنگها به روی الیاف پاشیده می‌شود، روی هم رفتگی در پارچه وجود ندارد و انعطاف پذیری و هواخوری آن بیشتر است.

هنگام صحبت از راحتی و نرمی، ما در مورد چند فاکتور صحبت می‌کنیم.

  1. انعطاف پذیر بودن پارچه. چاپ هر چه سنگینتر باشد، حس پلاستیکی بودن می‌دهد.
  2. قابلیت تنفس چاپ. هنگامی که مقدار زیادی از رنگ روی الیاف پارچه جمع می‌شود، باعث می‌شود که در آن قسمت چاپ بدن شما عرق کند.
  3. ضخامت چاپ روی پارچه چقدر است. اگر جوهر زیادی ضخیم باشد، می‌تواند باعث سنگین شدن ناحیه چاپ شود. این موضوع برای لباسهای سبکی که امروزه بیشتر استفاده می‌شود، مهم می‌باشد.
  4. بافت چاپ، در صورتی که روی پوست احساس سنگینی کند. شما هم احتمالا لباسی نمی‌خواهید که روی آن حس سنباده داشته باشید.

برای اینکه در لباستان حس نرمی داشته باشید، باید از جوهر بر پایه آب استفاده کنید. اما روشهایی هم هست که با استفاده از آن با جوهر پلاستیزول می‌توانید به نرمی ‌دست پیدا کنید. یکی از این روشها، استفاده از افکت کلاسیک یا وینتیج در طرحها می‌باشد. به علت اینکه در این روش حجم رنگ مورد استفاده کم می‌شود، احساس سبکی بیشتری می‌کنید. البته استفاده از این روش به طرح بستگی دارد و در هر طرحی قابل استفاده نیست.

افکت وینیج
استفاده از افکت وینتیج

7. مقایسه چاپ سیلک و DTG: تطبیق پذیری

تطبیق پذیری به معنی قابلیت چاپ روی طیف گسترده ای از پارچه ها، محل های چاپ و جنسها می‌باشد. به خاطر ماهیت پلاستیکی جوهر و انعطاف پذیر بودن عملیات دستی، چاپ سیلک را می‌توان یک از گسترده ترین روش های چاپ دانست. DTG از طرف دیگر دارای محدودیت هایی است.

چاپ مستقیم روی همه پارچه ها جواب نمی‌دهد

اگرچه چاپ مستقیم امروزه می‌تواند روی رنج گسترده تری از متریال ها چاپ کند، همچنان جنس پیشنهادی، 100% نخ پنبه می‌باشد. سیستم های جدیدتر می‌گویند که می‌توانند روی تمام پارچه ها چاپ کنند، اما همچنان خیلی پرکاربرد نیستند.

چاپ DTG روی ترکیب 50/50 کتان، پلی استر جواب می‌دهد، اما روی تیشرتهای پلی استر به خوبی کار نمی‌کند. همچنین روی پارچه های رطوبت گیر کار نمی‌کند و اصلا توصیه نمی‌شود.

چاپ DTG مختص تیشرت نخ پنبه
چاپ مستقیم برای تیشرتهای نخ پنبه بهترین گزینه است.

همچنین رنگ تیشرت می‌تواند یک مساله باشد. عموما به خاطر مساله ای به نام فرار رنگ. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که رنگ لباس به روی جوهر روی لباس باعث پاشیدگی جوهر می‌شود. و همچنین چاپ دیجیتال با رنگهای فلوئورسنت توصیه نمی‌شود.

از طرف دیگر چاپ سیلک روی پارچه های نخ پنبه، پلی استر، ترکیب این دو، جین، بوم نقاشی و پارچه هایی مانند رایون نیز ممکن است. روی این جنس ها می‌توان هر رنگی را نیز چاپ کرد.

چاپ مستقیم روی تمام محصولات قابلیت چاپ ندارد

اگر شما تنها می‌خواهید روی محصولاتی مانند تیشرت و هودی چاپ کنید، چاپ مستقیم، بهترین گزینه است. اما اگر میخواهید روی محصولات دیگر مانند کلاه یا شلوار جین چاپ کنید، باید به سمت چاپ سیلک بروید.

لباسهای خاص مانند کات های زنانه و آیتم های کوچک نمی‌توانند روی دستگاههای DTG سوار شوند، مگر اینکه دستگاه یک صفحه خاص داشته باشد تا بتوان این محصولات را روی آنها سوار کرد. به همین علت است که عمده کار دستگاههای DTG، تیشرت است.

این موضوع برای چاپ سیلک هم صدق می‌کند، اما در مقیاس کوچکتر. به این علت که صفحه های مختلفی برای دستگاههای آن موجود است.

تیشرت چاپ شده با DTG

DTG امکان چاپ در محل های مختلف را نمی‌دهد

در موارد خاص، چاپ مستقیم این امکان را نمی‌دهد که در محل های خاصی بتوان چاپ را انجام داد. برای مثال، اگر شما بخواهید که لوگوی شما به اندازه 2 سانتیمتر پایین تر از پشت یقه باشد، احتمالا شدنی نیست. همچنین امکان نزدیک شدن به درزهای دوخت نیز وجود ندارد.

چاپ سیلک، محدودیت های کمتری درباره موقعیت های چاپ دارد. مادامی که دستگاه بتواند روی صفحه قرار بگیرد، امکان چاپ وجود دارد. این محل های چاپ می‌تواند روی انواع لباس ها و حتی شلوارها قرار گیرد. اگر نیاز به چاپ در جاهای مختلف لباس دارید، احتمالا باید از چاپ سیلک استفاده کنید.

8. مقایسه چاپ سیلک و DTG: یکنواختی

واقعیت این است که همه چیز در زندگی یکنواخت نیست. اما هنگامی که به بحث تیشرت می‌رسیم، می‌خواهیم که همه آنها یکسان باشد. چاپ DTG هم در این زمینه فوق العاده عمل می‌کند. تا زمانی که دستگاه چاپ فایل دیجیتال را پردازش می‌کند و آن را مستقیم روی تیشرت چاپ می‌کند، جای هیچ نگرانی نیست.

یکنواختی چاپ در DTG
یکنواختی یکی از مهمترین نقاط قوت چاپ مستقیم می‌باشد. در این عکس، یک طرح قابت روی چند تیشرت چاپ شده است.

چاپ سیلک هم می‌تواند یکنواخت باشد. اما اگر تنظیمات اولیه به طور عالی انجام شده باشد و هر آیتم مانند هم چاپ شود.

چاپ سیلک متغیرهای زیادی دارد: تنشهای شابلون، ویسکوزیته رنگ، دانه های رنگی، دمای خشک شدن فلاش، تیز بودن کاردک، فشار و زاویه و موارد دیگر. هر کدام از اینها با تغییر یافتن، می‌تواند اثرات متفاوتی داشته باشد. از این رو هنگامی که تمام این متغیرها را جمع می‌کنیم، احتمال اندکی تغییر در یک طرح ثابت وجود دارد.

از این رو برای داشتن یک طرح کاملا یکنواخت، باید از چاپ مستقیم استفاده کرد.

9. مقایسه چاپ سیلک و DTG: جوهرهای خاص

افکت های خاص در چاپ مربوط به اضافه کردن خاصیت جدیدی با چاپ می‌باشد. از چاپ برجسته گرفته تا درخشش و براقیت در طرح، نیاز به جوهر خاص برای اضافه کردن دارد. قسمت جالب این است که شما می‌توانید این المان ها را ترکیب کنید و یک افکت جدید ایجاد کنید.

افکت های جوهرها

مثالهایی از جوهرهای خاص و افزودنیها

تخلیه: به صورت شیمیایی رنگ را از دانه های رنگی پارچه حذف می‌کند

پاف: این افزودنی هنگام نهایی شدن پف می‌کند و یک حس نرمی و لطافت به چاپ می‌دهد

فلورسنت: رنگهای نئون بسیار روشن که در شب می‌درخشد.

متالیک: جوهر محبوب برای ایجاد یک نمای درخشان. معمولا در رنگهای طلایی، نقره ای و مسی موجود است.

تلالو: برای داشتن ظاهر زرق و برق دار، معمولا به رنگ اضافه می‌شود.

درخشان در شب: رنگ شفاف و روشن که در تاریکی برق می‌زند

این لیستی از محبوبترین افزودنی ها و جوهرهای خاص بود. حتی جوهرهای دیوانه وار تر از این هم وجود دارد. احتمالا با ترکیب این رنگها و افکت ها می‌توان به نتایج درخشانی رسید.

افکت نقره ای
جوهر نفره ای متالیک که نمی‌توان با چاپ مستقیم به آن دست یافت

این جوهرهای خاص و افزونه ها می‌تواند به تیشرت جلوه ای بدهد که در هیچ روش چاپ دیگری ممکن نیست. چاپ DTG هم بعضی از نوآوری ها را در راه دارد، اما تا عملی شدن این کارها، زمان زیادی لازم است.

10. مقایسه چاپ سیلک و DTG: محبوبیت

هنگامی که به بحث محبوبیت می‌رسد، نظرها مختلف می‌شود. چاپ سیلک پراستفاده ترین روش چاپ است و قرنهاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاکتورهایی که این روش چاپ برتری محسوسی در آنها دارد، عبارت است از: زنده بودن رنگها، دوام و مقرون به صرفه بودن.

ممکن است بپرسید که اصلا چرا محبوب بودن یک فاکتور محسوب می‌شود؟

اگر شما می‌خواهید که لباس را برای کارکنان خود سفارش دهید، یا در یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید؛ بهتر است به روشی جلو روید که محبوب تر است. بدین صورت مطمئن می‌شوید که کارکنان و مردم خوشحال تر هستند.

هنگامی که چاپ DTG پیشرفته تر و پراستفاده تر شود، شاید دیگر نتوان هیچ کدام از این دو روش را محبوبتر دانست. اگرچه همین امروز هم محبوبیت چاپ مستقیم روز به روز بیشتر می‌شود و با آشنا شدن عموم مردم با این روش، بسیاری سمت چاپ مستقیم حرکت می‌کنند.

بالاخره کدام بهتر است؟

عموما این تصمیم به خود شما بستگی دارد. بسته یه تعداد آیتم ها، طراحی و محصولی که قرار است روی آن چاپ انجام شود. شما هر روشی را که انتخاب کنید، ما به شما اطمینان می‌دهیم که بهترین نتیجه را به شما ارائه دهیم.

امیدوارم که این مطلب به دردتون خورده باشه. حالا وقتشه که به صفحه طراحی برویم و چند تا محصول طراحی کنیم.

Leave a Comment