چاپ تیشرت تبلیغاتی

چاپ تیشرت تبلیغاتی

خب شما یک کسب و کار ایجاد کردید، کارمند استخدام کردید، سایت و شبکه اجتماعی آن را ساخته اید. حالا نوبت این است یک تیشرت تبلیغاتی و لباس فرم مناسب برای خود چاپ کنید.

چاپ تیشرت فرم مناسب، یکی از مهم ترین کارها برای ارتباط برند شما با مخاطبی است که قرار است شما را بشناسد و با شما ارتباط برقرار کند. خب تیشرت تبلیغاتی چگونه باید طراحی شود و برای چه انقدر مهم است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را پیدا کنید.

پیش از شروع به شما بگوییم که شما در صورتی که به دنبال یک تیشرت تبلیغاتی با کیفیت باشید، می توانید آن را در پوشیتو سفارش دهید. ما چاپ روی تیشرت تبلیغاتی مردانه، زنانه را در 15 رنگ مختلف ارائه می دهیم.

لیست انواع تیشرتهای پریمیم برای چاپ طرح دلخواه

تاریخچه ای از تیشرتهای تبلیغاتی

تیشرتهای تبلیغاتی در سال 1950 تبدیل به یک ابزار بازاریابی مناسب شدند. زمانی که والت دیزنی توانست به قدرت لباس به عنوان یک وسیله بصری برای انتقال قوی پیام، پی ببرد.

از آن زمان، استفاده و چاپ تیشرت فرم و لباس تبلیغاتی شروع به گسترش کردند. لباسهای فرم با شکلهای عجیب و غریب و تیشرتهای تبلیغاتی با طرح های جذاب به وجود آمدند. خیلی از صاحبان کسب و کار کاملا از این تیشرتها برای تبلیغ کار خود و حتی شبکه های اجتماعی خود روی آن استفاده می‌کردند.

چرا شما به تیشرت تبلیغاتی نیاز دارید؟

اولین چیزی که شما نیاز دارید بدانید این است که اصلا برای چه به تیشرت تبلیغاتی نیاز دارید؟ برای بعضی ها ایجاد یک حس یکپارچگی بین کارمندان می‌باشد. بعضی ها خواهان این هستند که در نمایشگاهها و ایونت ها جلوه مناسبی به کسب و کار خود بدهند. همچنین این تیشرتها می‌تواند وسیله ای باشد که شما به بعضی بازدیدکنندگان منتخب خود در نمایشگاه هدیه می‌دهید.

در مجموع، این کار برای شناخته شدن برند و در معرض توجه قرار گرفتن می‌باشد. به خصوص هنگامی که قرار است مشتری های جدیدی شما را ببینید و با شما ارتباط برقرار کنند.

به طور کلی

هنگامی که می‌خواهید یک لباس فرم یا تیشرت تبلیغاتی چاپ کنید، این موارد را در کنار هم بگذارید. اینجا همان جایی است که خیلی از افراد مسیرشان را نمی‌توانند به درستی انتخاب کنند.

مواردی که شما باید در نظر بگیرید.

  • هدف این تیشرت چیست؟
  • چه کسی مخاطب هدف من است؟
  • قرار است چه کسی با آن ارتباط برقرار کند؟
  • این لباس کجا قرار است که پوشیده شود؟
  • هدف نهایی از پوشیدن/هدیه دادن این لباس فرم چیست؟

هنگامی که شما توانستید به سوالات بالا پاسخ دهید، می‌توانید به طراحی عکس و نوشته روی تیشرت بپردازید.

قدم به قدم طراحی یک تیشرت تبلیغاتی و فرم

1. در رابطه با طراحی فکر کنید

طراحی تیشرت تبلیغاتی

به این فکر کنید که قرار است طراحی کلی شما چه چیزی را بیان کند. این می‌تواند تبلیغ شرکت ساخت و ساز شما باشد، نشان دادن شبکه اجتماعی شما، یا فقط لوگوی شما به صورت کاملا واضح و درست. در رابطه با طراحی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تنها از نوشته استفاده کنید یا ترکیب نوشته و عکس. نوشته خالی می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد و خودش به تنهایی توجه زیادی را جلب کند. یک تصویر یا یک گرافیک هم میتواند به تنهایی پیام خود را منتقل کند و هم هنگامی که با یک نوشته همراه می‌شود. “اگر یک چیز نمادین مرتبط با کسب و کار شما هست، مانند یک شعار، به هر وسیله ای که شده آن را در لباس فرم خود بگنجانید.” با المان های مختلف بازی کنید تا به یک چیز خاص برسید.

مراقب باشید در چاپ تیشرت تبلیغاتی خود خیلی طراحی خود را شلوغ نکنید تا مخاطب شما از دیدن تیشرت، خسته نشود. مخاطب باید با دیدن تیشرت شما، به سرعت پیام موجود در آن را دریافت کند.

2. حس و حال درستی را ایجاد کنید

ایجاد حس و حال درست در چاپ لباس فرم

همه ما نیاز به یک حس و حال (vibe) درست داریم. حس و حال بیشتر در تداعی‌های احساسی بیننده با رنگ‌ها، تصاویر یا کلمات منعکس می‌شود. آیا این لباس فرم باعث می‌شود که شما به نظر شیک بیاید یا بی خیال؟ شما می‌خواهید حس نوستالژی را تداعی کنید یا مدرن بودن. هر حسی که قرار است ایجاد کنید، بدانید که طراحی، در راستای برند شما قرار دارد که نشانگر شخصیت شما است.

زیبایی شناسی یک نقش بزرگی در ایجاد این حس و حال دارد. “شما می‌خواهید که تیشرت تبلیغاتی هم انعکاس دهنده برند شما باشد و هم چیزی که مردم دوست دارند بپوشند.” هر چه این حس زیبایی شناسی پررنگتر باشد، تاثیر آن نیز بیشتر است.

3. فونت مناسب ایجاد کنید

فونت درست در چاپ تیشرت تبلیغاتی

این قسمت، مرحله جالب طراحی است. دو گروه اصلی استایل فونت عبارت است از serif (که حس کلاسیک دارد و در فونت کوچک خواندن را راحت می‌کند.) و sans serif (مدرن تر و شیک تر است، به خصوص در فرمت های بزرگ). اما گزینه های شما فقط به این دو مورد ختم نمی‌شود. مهم ترین چیزی که باید توجه کنید این است که مطمئن شوید نوشته شما به راحتی قابل خواندن می‌باشد. بعضی از فونت های دست نویس می‌تواند باعث برهم خوردن پیام شما شود.

در هنگام انتخاب فونت، خوانایی نکته اصلی است. از این رو هنگامی که می‌خواهیم طرح خود را بزنید، اندازه آن را در نظر داشته باشید. فونتی که در پشت تیشرت به صورت فول سایز جواب می‌دهد ممکن است در جلوی تیشرت مناسب نباشد.

با دقت کردن به تیشرتهای متفاوت، به این نتیجه خواهید رسید که در چاپ تیشرتهای تبلیغاتی جذاب، از یک یا نهایتا دو فونت استفاده کرده اند. اگر شما از یک فونت استفاده می‌کنید، با بولد کردن یا ایتالیک کردن بعضی از کلمات، به متفاوت کردن آن کمک کنید. شاید هم در بعضی اوقات نیاز باشد که از دو فونت استفاده کنید.

4. موقعیت طرح خود را مشخص کنید

محل درست چاپ در یک تیشرت تبلیغاتی

موقیت طرح شما، کاملا به خودتان بستگی دارد. برای چاپ تیشرتهای تبلیغاتی معمولا از طرح در مرکز  یا در سمت چپ سینه استفاده می‌شود. ما در مقاله ای به بررسی بهترین مکان ها برای چاپ لوگو روی تیشرت اشاره کرده ایم. می‌توانید به طور خلاصه این موقعیت ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از موقعیت های ترکیبی در جلو و یا پشت تیشرت استفاده کنید.

عرض تیشرت استاندار 45 سانتیمتر (سایز S) تا 60 سانتیمتر (سایز 2XL) می‌باشد. اگر می‌خواهید که 12 سانتیمتر فضای خالی از هر طرف باقی بماند، طراحی شما باید 25-35 سانتیمتر عرض داشته باشد. معمولا در رابطه با اینکه طراحی شما باید کجا قرار بگیرد، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. اما اگر در این زمینه بسیار حساس هستید، از طرح خود پرینت بگیرید و آن را روی لباس فرم جانمایی کنید.

5. انتخاب رنگ، یک مرحله اساسی

رنگ درست در تیشرت تبلیغاتی

هنگامی که به بحث انتخاب رنگ می‌رسیم، موضوع فقط علاقه شما نیست. رنگهایی که شما انتخاب می‌کنید، باید در پارچه انتخابی شما قابل مشاهده باشد. شما به رنگهایی احتیاج دارید که مکمل همدیگر باشند و و گاهی اوقات کنتراست مناسبی ایجاد کنند. به طور طبیعی اگر شما بیشترین کنتراست را مد نظر داشته باشید، چیزی بهتر است نوشته سفید روی رنگ مشکی (یا برعکس) نیست. به عنوان یک قانون کلی، رنگهای روشن روی لباسهای سیاه بهترین خوانش را ایجاد می‌کنند. برای اطلاع از روانشناسی رنگها در برندینگ، به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

همچنین شما رنگها را از دید مخاطب نیز بررسی بفرمایید. آیا شما تیشرتی را برای شخصی طراحی می‌کنید که رنگهای روشن را دوست دارد؟ در استفاده از رنگهای زنده، تردید نکنید. آیا می‌خواهید که لباس فرم کافی شاپ شما در رنگهای تیره جواب بدهد؟ خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از رنگهای کلاسیک مشکی، سفید و طوسی استفاده کنند. اما ما اینجا هستی که به شما بگوییم کمی ریسک کنید و از رنگهای متفاوت در چاپ تیشرت تبلیغاتی استفاده کنید. در حال حاضر ما 15 رنگ تیشرت در اختیار شما قرار می‌دهیم.

6. استایل خود را انتخاب کنید

لیست تیشرتهای زنانه برای چاپ طرح دلخواه

آستین کوتاه یا آستین بلند؟ تیشرت یونیسکس یا تیشرت زنانه؟ هنگامی که طراحی شما تکمیل شد، اکنون موقع انتخاب استایل تیشرتی است که می‌خواهید سفارش دهید. اگر لباس خود را به عنوان تیشرت تبلیغاتی می‌خواهید سفارش دهید، پیشنهاد ما استفاده از تیشرت پریمیوم یونیسکس می‌باشد. اگر می‌خواهید لباس فرم چاپ کنید، با توجه به نبودن حداقل سفارش می‌توانید با توجه به نسبت کارمندان خود، تیشرت مردانه و تیشرت زنانه سفارش دهید. در این قسمت خیالتان راحت باشد که هیچ محدودیتی ندارید.

7. بهترین متد چاپ برای شما

در رابطه با بهترین روش چاپ، بهتر است که این موضوع را به چاپ کننده تیشرت خود بسپارید. ما در زمینه چاپ تیشرت تبلیغاتی و لباس فرم به اندازه کافی تجربه داریم. با توجه به تیراژ و اندازه چاپ و طرح شما، بهترین روش چاپ را برای شما انتخاب می‌کنیم.

چاپ سیلک

چاپ سیلک

یکی از مرسوم ترین روشهای چاپ چاپ سیلک می‌باشد. این روش معمولا زمانی استفاده می‌شود که تیراژ چاپ شما بالا و تعداد رنگ کم باشد.

چاپ dtf

چاپ dtf و وینیل

در این روش، ابتدا طرح شما بر روی یک کاغذ مخصوص چاپ می‌شود و سپس با استفاده از حرارت به روی کاغد منتقل می‌شود.

چاپ dtg

چاپ DTG

در این روش مانند چاپ پرینتر رنگی، طرح شما رو تیشرت به طور مستقیم چاپ می‌شود. مهمترین ویژگی این روش چاپ، امکان چاپ تنها یک عدد و گرادیان رنگی بالا می‌باشد.

8. چاپ یک تیشرت نمونه

سفارش یک عدد تیشرت تبلیغاتی

همانطور که گفتیم ما هیچ محدودیتی در چاپ تیشرت تبلیغاتی یا تیشرت فرم نداریم. اگر می‌خواهید که خیالتان از بابت تولید انبوه راحت باشد، می‌توانید فقط یک عدد از تیشرت خود سفارش دهید تا ما برای شما آن را چاپ کنیم. هنگامی که یک تیشرت را به تن می‌کنید، تفاوت آن را با هنگامی که پشت کامپیوتر هست متوجه می‌شوید. امکان دارد که نیاز باشد طرح آن را کوچک یا بزرگ کنید. فونت آن را درشت یا ریز کنید. پوزیشن عکس یا نوشته را تغییر دهید و تغییرات بسیار دیگر. از این رو می‌توانید با خیال راحت برای چاپ تولید انبوه اقدام نمایید.

9. تولید انبوه

حال که تیشرت تکی خود را تولید کردید و از آن رضایت داشتید، نوبت به تولید انبوه آن می‌رسد. در این مرحله خیالتان راحت است که لباس فرم یا تیشرت تبلیغاتی مناسب به تن می‌کنید.

کار تولید انبوه تیشرتهای تبلیغاتی خود را به ما بسپارید. پوشیتو یکی از معتبرترین استارتاپهای تولید تیشرت می‌باشد. ما در زمینه طراحی تیشرت تبلیغاتی و لباس فرم می‌توانیم به شما مشاوره رایگان دهیم. کافیست با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. در صورتی که در رابطه با طراحی لباس تبلیغاتی خود احتیاج به راهنمایی یا همفکری دارید، می توانید به دپارتمان طراحی ما به ادرس design@pooshito.com ایمیل بزنید.

Leave a Comment