طراحی تیشرت با افکت وینتیج (کلاسیک)

طراحی تیشرت با افکت وینتیج (کلاسیک)

شاید تیشرتی که طرح آن به نظر کلاسیک یا وینتیج بیاید برای خیلی افراد مناسب به نظر نیاید، اما در صنعت تیشرت، این افکت در سالهای اخیر بسیار علاقه مند داشته و به نظر نمی‌رسد که به زودی هم از میزان علاقه مندان آن کم شود.

در این مقاله، ما این ترند را برای شما توضیح می‌دهیم و اینکه چگونه کار می‌کند. برای چه محبوب است و همچنین بعضی از طرح های محبوب را برای شما نشان می‌دهیم.

تیشرت های طرح کلاسیک (VIntage)

این دقیقا چیزی است که می‌خواهیم به شما بگوییم. بازطراحی یک تیشرت با افکت وینتیج به گونه ای که به نظر کهنه و رنگ و رو رفته بنظر بیاید، تعداد دفعات زیادی شسته شده باشد و برای سالها مورد استفاده قرار گرفته باشد. ظاهر کاملا قدیمی بدون لکه های عرق!

تیشرت طرح قدیمی
یک نمونه از تیشرت به اصطلاح vintage

شما ممکن است شلوارهای جین مخدوش شده را دیده باشید، که ظاهرا کم رنگ شده اند و دارای سوراخ هستند و از بین رفتگی دارند. اگرچه به نظر خیلی از افراد به درد نخور می‌آید، ولی مردم پول بیشتری بابت آن می‌دهند.

در رابطه با تیشرت ها، افکت مخدوش بودن بسیار محبوب است. از تیشرت های ورزشی تا تیشرت ها با عکسهای بامزه، این افکت را می‌توان دید. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که این افکت مخدوش بودن علاوه بر باحال بودن، بیانگر چه چیزهای دیگری هست؟

یکی از مواردی که در رابطه به تیشرتهای طرح کلاسیک می توان گفت، این است که قسمت های ترک روی طرح حالت انعطاف پذیر دارد و به مرور زمان خراب نمی‌شود. دیگر اینکه به علت کمتر بودن چاپ در بعضی نقاط قابلیت تنفس بهتری از طریق تیشرت وجود دارد.

هر طرحی می تواند حالت کلاسیک به خود بگیرد

یک نکته ای که ممکن است بعضی از مردم ندانند این است که این افکت می‌تواند روی هر طرحی پیاده شود. این به این معنی نیست که شما باید حتما این کار را انجام دهید، بلکه می‌توانید. بعضی از طرح ها ذاتا قابلیت مخدوش شدن را روی خود دارند ولی بعضی ها نه.

طرحی که وینتیج شده است
شاید خیلی ایده مناسبی نباشد
طرحی که وینتیج شده است
بله! خیلی خوب نشد

اما بعضی از طرح ها روی تیشرت در صورتی که مخدوش شوند و حالت وینتیج پیدا کنند، بسیار جذاب تر می‌شوند.

یک ماشین قدیمی با یک طرح قدیمی
با توجه به مفهموم طرح، استفاده از طرح وینتیج بسیار مناسب است

چه کارهایی برای طراحی تیشرت وینتیج می توان انجام داد

کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که به این افکت رسید. از متد چاپ، تکنیک چاپ، جوهری که استفاده می‌شود و مهم تر از همه، جوری که فایل نهایی تنظیم می‌شود. بیایید به هر کدام از این روش ها به طور جداگانه نگاه کنیم

روش چاپ

روش چاپ مستقیم یا DTG ذاتا روش مناسبی برای پرینت طرح ها روی لباس برای اینکه وینتیج به نظر بیاید می‌باشد. زیرا جوهر ها بر پایه آب هستند و خیلی ضخیم نیستند، برای همین چاپ روی تیشرت حس نرمی می‌دهد.

تکنیک چاپ

اگر شما از روش چاپ سیلک (اسکرین) استفاده می‌کنید، چند روش هست که شما می‌توانید طرح کلاسیک را روی تیشرت خود پیاده سازی کنید.

یک روش این است که در انتهای کار خود از جوهر کمتری استفاده کنید که باید برای این کار دقت کافی کرد. روش دیگر برای تیشرت های تیره این است که زیرکاری را حذف کنید. بدون زیرکاری، چاپ حالت کهنه و قدیمی به خود می‌گیرد.

جوهر

با استفاده از چاپ سیلک، شما باید از جوهرهای بر پایه آب استفاده کنید. این جوهرها ذاتا نازک تر هستند. بعد از آن می‌توان اندکی از جوهر را از روی الیاف پاک کرد که باعث سبک شدن طرح می‌شود.

تصویر تسلا

تنظیمات فایل

در نهایت و از همه مهم تر، تنظیمات فایل جایی است که شما می‌توانید این افکت را روی طرح خود اعمال کنید. در نرم افزار های طراحی افکت های distress برای همین منظور استفاده می‌شوند.

مثال های عملی طراحی قدیمی

شما می توانید در وبسیات پوشیتو، هر طرح دلخواهی را روی تیشرت با افکت وینتیج چاپ کنید. اینجا یک مثالی از یک طرح فولکس واگن می‌زنیم با یک پس زمینه سفید. برای دیدن عکس بزرگتر باید هر کدام از عکس ها را در یک تب جدید باز کنید.

عکس خام یک فولکس واگن 1970

برای اینکه عکس ما حالت وینتیج و کلاسیک به خود بگیرد، عکس پس زمینه آن را عوض می‌کنیم.

تغییر پس زمینه

باید توجه کرد که رنگ های استفاده شده برای اینکه عکس حالت قدیمی داشته باشد، زیادی سرزنده هستند. از این رو از عکس هایی استفاده می‌کنیم که حالت افتادگی داشته باشند. با این کار جوهر های بر پایه آب را نیز شبیه سازی می‌کنیم

قدیمی کردن استایل عکس

حالا که طرح ما از رنگ بندی مناسب استفاده می‌کند، حالا نوبت اضافه کردن افکت distress می‌باشد. در واقع هزاران افکت برای ایجاد یک طرح مخدوش در اینترنت وجود دارد شما با توجه به طرح و سلیقه خود باید انتخاب مناسب را انجام دهید. ما در اینجا به معرفی چند تا از این افکت ها می‌پردازیم

1. ایجاد نویز

این افکت را ما نویز می‌نامیم و به نظر می‌رسد که طرح ما با اعمال این افکت هزار بار شسته شده در حال کمرنگ شدن است. این افکت برای طرح ما بسیار مناسب می‌باشد.

تصویر مخدوش شده
در این مرحله یک اغتشاش در عکس ایجاد میکنیم

2- افکت کهنگی (Wearout)

در اینجا همان طرح را با افکت کهنگی جایگزین کردیم. در این افکت به نظر می‌رسد که این لباس، سالهای سال پوشیده شده است.

ایجاد نویز در طرح

3- افکت چرک (Grunge)

در اینجا افکت دیگری را بررسی می‌کنیم که به آن چرک می‌گویند و تاثیر مدرن تری دارد. این افکت روی طرح های موتور سواری و بندهای راک بهتر جواب می‌دهد.

اضافه کردن افکت کهنگی

باید توجه کرد که روی طرحی مثل شکل زیر بهتر جواب می دهد.

طرح وینتیج موتورسواری

4. افکت پوشیتو!

شما می‌توانید طرح های خود را از طریق ایمیل (design@pooshito.com) به ما بفرستید و بخواهید که واحد طراحی، طبق تجربه و سلیقه، طرح های شما را افکت گذاری کنند. شما می توانید با این شیوه یک تیشرت با طرح وینتیج داشته باشید. همچنین می توانید این طرح را برای فروش بگذارید.

آیا در این کار زیاده روی می‌توان کرد؟

مانند هر چیز دیگر، بک حد تعادلی وجود دارد. شما می‌خواهید که تیشرت شما قدیمی به نظر برسد، اما نه در آن حد که تصویر از دست برود. به جزئیات توجه کنید و مطمئن شوید که همه چیز خوانا و قابل قبول است.

طرح قدیمی موتور سواری
نمونه مخدوش کردن بیش از حد
طرح قدیمی موتور سواری
بهتر است، اما همچنان قسمت های ریز قابل خواند نیست

در هر دو مثال بالا، در این کار زیاده روی شده است. زیرا این افکت به اصل کار هنری آسیب وارد کرده است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که این افکت قرار است که تیشرت شما را زیباتر کند، قبل از اینکه طرح را چاپ کنید، ببینید که آیا این طرح برای شما مناسب است؟ آیا این طرح، طرحی است که به تیشرت شما حالت کلاسیک بدهد.

Leave a Comment