هودی مردانه / زنانه چیست و تفاوت آن با سوییشرت چیست؟

هودی مردانه / زنانه چیست و تفاوت آن با سوییشرت چیست؟

هودی مردانه چیست؟ آیا خانمها هم می توانند هودی مردانه بپوشند؟ تفاوت بین سوییشرت و هودی چیست؟ آیا هودی آقایان و خانمها با هم متفاوت است یا یکی هستند. در این مقاله قرار است به جواب این سوال ها بپردازیم. به طور کلی می‌توان گفت که هر دوی این لباس ها در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن استفاده می‌شوند. اما در ادامه به تفاوت هودی و سوییشرت می‌پردازیم.

هیچ چیز باحال تر از یک هودی یا سوییشرت نیست وقتی که صحبت از فشن و مد می‌شود. مثل ترکیب شلوار جین و تیشرت، یک سوییشرت یا هودی یک لباس حیاتی و مهم در کمد هر فردی می‌باشد. مخصوصا جوان هایی که دنبال یک استایل به روز و زیبا هستند. هم سوییشرت و هم هودی را در فصل زمستان و پاییز می‌توان با انواع لباس ها و استایل ها ست کرد و ترکیب مناسبی را ایجاد کرد.

سوییشرت و هودی از لحاظ ظاهری بسیار شبیه هم هستند و حتی معمولا از یک جنس پارچه استفاده می‌کنند. اگرچه بین آنها تفاوت هایی هم وجود دارد. اولین و مهم ترین تفاوت این است که هودی دارای یک کلاه است، ولی سوییشرت بدون کلاه است. هر دو این لباس ها حالت ورزشی دارند و آقایان و خانمها و کودک و بزرگسال آنها را می پوشند. این را هم بگوییم که سوییشرت در حالتی که ظاهر اسپرت داشته باشد را معمولا دورس می نامند.

سوییشرت یا دورس

استایل سوییشرت

یک سوییشرت در حال کلی یک لباس با آستین بلند است. سوییشرت قسمت بالای بدن شما و بازوهای شما را می‌پوشاند. این نوع لباس ها می‌توانند هم حالت اسپرت و هم حالت رسمی داشته باشند که در حالت اسپرت به آن دورس می گویند. تعداد کمی ست وجود دارد که استفاده از سوییشرت در آنها به هودی ارجحیت دارد. سوییشرت را می‌توان به تنهایی پوشید یا می‌توان از یک تیشرت یا پولوشرت در زیر آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که در اینجا هیچگونه زیپ یا دکمه یا چیز دیگری در لباس استفاده نمی‌شود. اما جیب کانگورویی، در بعضی از مدلها به ندرت.

معمولا سوییشرت ها از الیاف کتان، پشم، مواد پلی استر یا ترکیبی از آنها ساخته می‌شود که از این بابت تفاوتی با هودی ندارد. سوییشرت در ابتدا به عنوان لباسی مخصوص ورزشکاران استفاده می‌شد و در کنار شلوارهای ورزشی یا شلوارهای استرج ست میشد. معمولا ورزشکاران از این لباس برای اینکه عرق آنها توسط لباس جذب شود و بدنشان سرما نخورد و همچنین برای اینکه هنگامی که ورزش می‌کنند در لباس خود راحت باشند، از آن استفاده می‌کردند. جدا از جذب عرق و راحت بودن، در فصل های سرد، از سرد شدن آنها نیز محافظت می‌کرد.

این استایل جذاب را امروزه افراد مختلفی می‌پوشند. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا سوییشرت آقایان و خانمها تفاوت دارد؟ جواب این سوال این است که این نوع لباس ها اصطلاحا unisex هستند یعنی برای آقایان و خانمها تفاوتی از بابت ظاهر ندارد. البته معدودی از شرکت ها سوییشرتهای آقایان و خانمها را به صورت جداگانه تولید می کنند، اما در پوشیتو تمامی دورسها یونیسکس می باشد. تنها شما باید با استفاده از راهنمای سایزی که در سایت ما آمده است، سایز مورد نظر خود را انتخاب کنید و از داشتن یک لباس با استایل جذاب لذت ببرید.

هودی

استایل هودی

هودی را می‌توان فرم دیگری از سوییشرت دانست که ساده تر است. همانطور که از نام آن مشخص است دارای کلاه (hood) است و دو بند که از دو طرف کلاه اویزان شده است. این دو بند برای سفت کردن و سایز کردن هودی بکار می‌رود. همانند سوییشرت، هودی ها هم از جنس های مشابهی استفاده می‌کنند. این نوع لباس بسیار راحت، نرم و نگهدارنده گرما به صورت بسیار دلپذیری می‌باشد. هودی ها مانند سوییشرت می‌تواند روی لباس استفاده شود به این تفاوت که می‌تواند دکمه، زیپ یا سایر متعلقات همراه آن باشد. یک طرح محبوب که علاقه مندان زیادی دارد، طرح کانگورویی است که یک جیب دو طرفه در جلوی آن وجود دارد که این جیب در سوییشرت ها متداول نیست. در حالی که هم سوییشرت و هم هودی لباسهای نسبتا ضخیم و مناسب برای روزهای سرد هستند، هودی با پوشاندن گوشهای شما، محافظت بیشتری در مقابل سرما می‌دهد.

به طور معمول هر دو نوع این لباس ها طراحی ساده ای دارند و می‌توانند یک طرح ساده و زیبا در جلوی آن به چاپ برسد. معمولا رنگ های سفید و ملانژ سوییشرت ها همیشه موجود است. شما می‌توانید سوییشرت را با پیراهن یا تیشرت یقه دار ست کنید. البته پیشنهاد می‌شود که برای هودی از لباس یقه دار استفاده نکنید. همچنین در مراسم رسمی هم معمولا استفاده نمی‌شود. اما در مراسم غیر رسمی و در تیپ های اسپرت می‌توان از هودی در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کرد و آن را با استایل های گوناگون ست کرد.

در یک کلام می‌توان گفت شباهت بین این دو نوع لباس از تفاوت های آن بیشتر است. هر دوی آنها بسیار متنوع هستند و استفاده از آنها در فصل سرد استایل خوبی را به همراه می‌آورد. به علاوه شما باید به کیفیت آنها نیز دقت کنید. ما در پوشیتو به شما این اطمینان را می‌دهیم که هودی هایی که از ما می‌خرید را می‌توانید سالهای سال با خیال راحت به تن کنید.

تفاوت هودی مردانه و زنانه

در زمانهای بسیار دور خانم ها لباس های کاملا متفاوت با آقایان می‌پوشیدند. امروزه اما موضوع متفاوت است. خیلی از خانمها با پیراهن یا کت و لباسهایی که مختص آقایان شناخته می‌شود، دیده می‌شوند. در رابطه با هودی هم به همین صورت است. خیلی از آقایان و خانم ها هودی های همدیگر را می‌پوشند، اما باید گفت که هودی های مردانه و زنانه تفاوت هایی با هم دارند که مهمترین آنها عبارت است از:

  • سایز/شِیپ
  • فیت
  • محل قرارگیری زیپ

البته این تفاوتها هنگامی وجود دارد که تولید کننده این هودی ها، آن را در دو نوع زنانه و مردانه تولید کرده باشد، در غیر این صورت بین مدل زنانه و مردانه تفاوتی وجود ندارد.

سایزبندی یک فاکتور کلیدی است

تفاوت اصلی بین هودی مردانه و زنانه تفاوتهای سایز بین این دو می‌باشد. هودی های خانمها در مقایسه با آقایان عموما جمع و جور تر هستند. یعنی اینکه سایز مدیوم هودی آقایان اغلب بزرگتر از سایز مدیوم هودی خانمها می‌باشد. البته در صورتی که تولید کنند آن، بین هودی آقایان و خانمها، تفوت قائل شده باشد. هودی یونیسکس معمولا اندازه آقایان دوخته می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم که خانمها یک سایز کوچکتر بگیرند.

در سالهای گذشته هودی و دورسها، عموما بسیار گشاد بودند و سایز خاصی نداشتند. اما امروزه داستان متفاوت است. بیشتر مردم دوست دارند که این لباسها را در جذب ترین حالت ممکن بپوشند!

فیتهای مختلف

خانمها و آقایان فیت های متفاوتی را برای لباسهای خود انتخاب می‌کنند. این انتخاب می‌تواند به خاطر سایز آنها یا اینکه در چه فیتی احساس راحتی می‌کنند باشد. به همین خاطر هست که هودی هایی که یونیسکس نیستند دارای فیت های متفاوت برای آقایان و خانمها می‌باشند.

هودی های مخصوص خانمها طوری طراحی شده است که انحناهای بدن آنها را لحاظ کرده باشد، در صورتی که برای آقایان بیشتر حالت استوانه ای است. همچنین برای خانمها در مقایسه با هودی آقایان کمی گشادتر می‌باشد تا بتوانند در آن راحت باشند.

محل قرارگیری زیپ

این مورد شاید امروزه خیلی مرسوم نباشد. چون هودی ها اغلب زیپ ندارند. اما در گذشته محل قرارگیری زیپ در این نوع پوشیدنی برای آقایان و خانمها تفاوت داشت.

هودی های یونیسکس یک انتخاب مناسب برای آقایان و خانمها

یکی از دلایلی که خیلی از تیم های ورزشی هودی های یونیسکس را انتخاب می‌کنند به خاطر گستردگی استفاده آن می‌باشد. هودی های یونیسکس از لحاظ طراحی منطبق با مدل مردانه می‌باشد و معمولا از پارچه های ارتجاعی استفاده می‌کنند که خانمها نیز بتوانند در آن احساس راحتی کنند.

چاپ طرح دلخواه روی هودی و دورس

ما در پوشیتو هودی و دورس های یونیسکس در سایزهای مختلف مخصوص خانمها و آقایان ارائه می‌دهیم. شما میتوانید چاپ روی هودی و دورس را با هر طرح و عکسی انجام دهید. همچنین در حال حاضر رنگبندی ما شامل رنگهای زرد، قرمز، مشکی، سفید، طوسی و سرمه ای می‌باشد. جنس هودی و دورس های ما دورس سه نخ داخل کرکی 100% نخ پنبه می‌باشد و دارای استقامت و طول عمر فوق العاده می‌باشد.

Leave a Comment