چه پروسه ای برای چاپ مستقیم روی پارچه های روشن انجام می شود

چه پروسه ای برای چاپ مستقیم روی پارچه های روشن انجام می شود

چاپ روی پارچه های با رنگ روشن، یکی از نقاط قوت تکنولوژی چاپ DTG می‌باشد و یکی از آسانترین پروسه ها برای این روش چاپ است. شما نباید سادگی این پروسه را بدیهی بدانید. متغیرهای زیادی است که شما باید آن را در نظر بگیرید که باید به دقت دنبال شوند.

هنگامی که روی پارچه های روشن یا سفید چاپ می‌کنیم، نوع بستر و پیوستگی چاپ می‌تواند متغیر باشد. به این معنی که ممکن است شما روی پارچه 100% نخ چاپ کنید، یا 100% پلی استر یا پارچه هایی از ترکیب نخ و پلی استر. بسته به نوع پارچه ای که شما برای چاپ انتخاب می‌کنید، کل پروسه ای که قرار است روی آن چاپ انجام شود شامل تغییراتی میشود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر ببینید که چه پارچه هایی برای چاپ DTG مناسب هستند.

قبل از اینکه فرایند چاپ را شروع کنیم، باید مطمئن شوید که چاپگر شما به درستی کار می‌کند. کارتریج جوهرها به درستی تکان داده شده اند و هد نازل ها در شرایط مناسبی هستند. باید شرایط رطوبت محیط و همچنین دما را کنترل کنید. به علاوه لوازم تثبیت رنگ (پرس حرارتی یا اجاق خشک کن) باید به درستی کار کنند.

چاپ مستقیم روی تیشرت

به طور عمومی، کل پروسه از سه مرحله تشکیل شده است. مرحله اول، آماده سازی لباس است. این مرحله آماده سازی برای پارچه های تمام نخ اختیاری است ولی برای پارچه ها با الیاف مصنوعی و ترکیبات آنها لازم و ضروری است. مرحله دوم فرایند چاپ است که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر فرایند چاپ DTG را ملاحظه بفرمایید. و در آخر هم تثبیت رنگ روی پارچه می‌باشد که در مقاله توضیح داده شده است.

آماده سازی پارچه

قدم 1

پارچه را برای 5-10 ثانیه زیر پرس حرارتی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که رطوبت آن بخار شود و همچنین بدون چین و چروک باشد.

قدم 2

محلول مخصوص را در محل چاپ اعمال کنید. اگر جنس لباس نخ پنبه است، این پوشش باعث می‌شود که شفافیت رنگ ها بعد از چاپ بیشتر شود و دوام رنگ با شست و شو نیز افزایش پیدا کند. در رابطه با پارچه ها با الیاف مصنوعی، این محلول کمک می‌کند که جوهر به سطح پارچه بچسبد و درون تار و پود پارچه نفوذ نکند. این ترکیب می‌تواند با استفاده از دستگاه و به صورت اتومات روی لباس اعمال شود یا به صورت دستی و با استفاده از اسپری دستی.

قدم 3

دوباره لباس را زیر پرس حرارتی قرار دهید تا مایع آماده ساز تثبیت شود. یک کاغذ محافظ روی لباس قرار دهید. این کاغذها باید یک بار برای هر لباس استفاده شوند و دوباره استفاده نشوند. این کار از تجمع باقیمانده روی ورق ها که می‌تواند منجر به ایجاد لکه یا تغییر رنگ روی لباس شود جلوگیری می‌کند. پارچه را با توجه به دما و زمان مناسب برای هر پارچه زیر پرس قرار دهید.

فرایند چاپ

قدم 4

طرح مورد نظر را انتخاب کنید و و با استفاده از نرم افزار RIP تنظیماتی که نیاز هست را انجام دهید.

قدم 5

پارچه را روی چاپگر قرار دهید. مطمئن شوید که از سکوی مناسب استفاده می‌نمایید و آن را به درستی تنظیم نمایید. جایگذاری درست برای اینکه نتیجه دلخواه حاصل شود و اینکه هیچ لباسی هدر نرود حیاتی است. در ادامه مراحل چاپ انجام می‌شود.

تثبیت و پخت رنگ

به آرامی لباس چاپ شده را بردارید و آن را درون اجاق تثبیت رنگ قرار دهید. می‌توانید از پرس حرارتی یا اجاق مخصوص پخت استفاده کنید. در دما و زمان پیشنهادی برای جوهرهایی که استفاده می‌کنید، پارچه را خشک کنید.

منبع: پلی پرینت

Leave a Comment