چه مزایایی از چاپ DTF آن را منحصر به فرد کرده است؟

چه مزایایی از چاپ DTF آن را منحصر به فرد کرده است؟

ما در مقاله ای به معرفی کامل چاپ DTF پرداخته ایم و در مقاله دیگری به مقایسه چاپ DTG و چاپ DTF پرداخته ایم. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که ویژگی هایی از چاپ DTF آن را منحصر به فرد کرده است.

همانطور که می‌دانید، طرحی های مختلف با توجه به ماهیتشان، روشهای مختلف چاپ احتیاج دارند. ما در پوشیتو همواره راه درستی را پیدا می‌کنیم تا شما طرحهایتان را روی محصولات چاپ کنید. خیلی از طرحها برای چاپ به روش چاپ مستقیم روی تیشرت چاپ می‌شوند. اما گاهی اوقات بعضی طرحها را که تعداد رنگهای کمتری دارند، یا طرحها روی محصولات دیگر مانند کلاه، کیف و این قبیل محصولات را می‌توان به روش دیگری انجام داد. اینجاست که چاپ DTF خودش را نشان می‌دهد.

چاپ DTF: مزایا و معایب

چاپ مستقیم روی تیشرت مانند این است که شما تیشرت خود را درون یک چاپگر رنگی قرار می‌دهید و بدینگونه جوهر به طور مستقیم روی پارچه اسپری می‌شود و می‌نشیند. با چاپ DTF، طرح شما ابتدا روی یک فیلم (کاغذ مخصوص) پرس می‌شود. این کار باعث می‌شود که طرح چاپ شده روی فیلم بسیار شفاف، رنگهای زنده و لبه های شارپ داشته باشد. فیلم DTF تقریبا تمام رنگی که از جوهر بر روی آن قرار می‌گیرد را با رزولوشن بالا و جزئیات چاپ می‌کند.

نمونه چاپ DTF

هنگامی که چاپ روی فیلم انجام شد، یک لایه ازماده چسبناک روی آن قرار می‌گیرد و در نهایت با استفاده از پرس حرارتی روی لباس یا سطح دیگر چاپ می‌شود. این کار باعث می‌شود که چاپ DTF هم برای لباسهای تیره و هم روشن مناسب باشد. این چاپ به اندازه خود لباس مقاوم و کشسان می‌باشد. در اینجا به طور خلاصه به مزیت های آن اشاره می‌کنیم:

  • مناسب برای تمام فرمت ها
  • کشسانی و دوام بسیار خوب
  • مناسب برای پارچه های تیره و روشن
  • قابل چاپ روی نخ، پلی استر، ترکیب نخ و پلی استر و انواع متریال های دیگر

ما روی کدام محصولات چاپ DTF انجام می‌دهیم؟

به لطف این فناوری جدید، پرینت DTF برای انواع مختلفی از پارچه ها قابل استفاده است؛ نرم، خشن یا ترکیبی از آنها.

پارچه های خشن مانند کلاه، کیف، کوله قابلیت چاپ شدن طرح روی آنها وجود دارد. همچنین به خوبی روی پارچه های نخی نرم، هودی، دورس و الیاف پلی استر هم چاپ می‌شود. از این رو چاپ DTF برای البسه ورزشی و اسپرت بسیار مناسب می‌باشد.

من باید حواسم به چی باشه؟

اصولا هیچی. نکات عمومی که در رابطه با کلیه روشهای چاپ وجود دارد، برای چاپ DTF نیز موجود است.

  • نبودن پس زمینه
  • حداکثر رزولوشن ممکن
  • داشتن تراکم رنگی حداقل 150 dpi

شما لازم نیست درباره اینکه کدام محصولات نیاز به چاپ DTF دارند نگران باشید. این وظیفه ما در پوشیتو است که با توجه به طرح ارسالی شما، نوع محصولی که می‌خواهیم روی آن چاپ کنیم و سایر ملاحضات نوع چاپ را مشخص کنیم. ما طوری روشهای چاپ را انتخاب می‌کنیم که بهترین نتیجه را داشته باشد.

Leave a Comment