تاریخچه ای از پرفروشترین طرح های تیشرت

تاریخچه ای از پرفروشترین طرح های تیشرت

ممکن است که خیلی ها بگویند که تیشرت فقط یک لباس ساده است، اما ما این را قبول نداریم! همانطور که در در مقاله تاریخچه تیشرت هم توضیح دادیم، تیشرت در ابتدا به عنوان یک لباس زیر و همچنین لباس کار استفاده می‌شد. به مرور زمان با رشد و گسترش استفاده از آن، نشان دهنده عقاید و استایل و شخصیت هر فرد شد.

اگرچه ممکن نیست که به طور دقیق مشخص شود که چه تیشرتی، پرفروش ترین را تا به حال داشته است، اما در اینجا می‌خواهیم که به پرطرفدار ترین و احتمالا پرفروشترین طرح های تیشرت اشاره کنیم.

تیشرت با مفهوم سیاسی

تیشرت ها سالهاست که به عنوان وسیله ای برای ابراز عقاید سیاسی استفاده می‌شود. اولین کمپین تبلیغاتی سیاسی که در آن از تیشرت استفاده شد، به سال 1984 و کمپین Dew it for Dewey  باز میگردد. هم اکنون تقریبا غیر ممکن است که یک کارزار انتخاباتی را بدون استفاده از تیشرت های تبلیغاتی تصور کنیم.

تیشرت با مضمون سیاسی
در این تیشرت یک مفهوم سیاسی روی تیشرت طراحی شده است

همچنین تقریبا کسی وجود ندارد که تیشرت های “چه گوارا” یا نوشته Keep Calm and Carry on را ندیده باشد. به نظر شما چگونه یک شخصیت مارکسیست تبدیل به سوژه ای برای تیشرت ها شد؟ همچنین جمله Keep Calm هم شعاری بود که قبل از جنگ جهانی توسط دولت بریتانیا استفاده میشد و امروزه بسیار محبوب است.

تیشرت با مضمون سیاسی فرهنگی
این اولین تیشرتی بود که از عبارت keep calm استفاده کرد

تیشرت های تبلیغاتی

چاپ تیشرت های تبلیغاتی در دهه 50 میلادی بوجود آمدند. در این دهه تیشرت های با طرح میکی موس توسط کمپانی دیزنی تولید شدند که برای محبوب کردن برند دیزنی و پرفروش کردن آن استفاده می‌شدند.

تیشرت با عکس میکی موس

امروزه خیلی از مردم از این روش برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم در کمد خود بگردید، حتما لباسهایی که تبلیغ یک شهر، برند یا هر چیز دیگری را می‌کنند، پیدا می‌کنید.

تیشرت معروف آی لاو نیویورک
تیشرت معروف I love New York که شهرت جهانی پیدا کرد

همچنین لازم است که به جمله فوق العاده تاثیرگذار I ♥ NY اشاره کنیم. این عبارت اولین بار بر روی پیشبند چاپ شد، اما امروزه یکی از نمادین ترین طرح ها و نوشته ها روی تیشرت ها می‌باشد. به خصوص پس از حوادث 11 سپتامبر که بسیاری از مردم برای نشان دادن همبستگی خود، از این تیشرت ها استفاده کردند. بعد از این طرح، بسیاری از شهرها و کشورهای دیگر هم از این نماد استفاده کردند. بدین صورت که امروزه در بسیاری از شهرهای دنیا عبارت I ♥ استفاده می‌شود.

تیشرت با مضمون موزیک

احتمالا شما هم عکس بسیاری از خواننده ها را روی تیشرت ها دیده اید. خیلی طول نکشید از زمانی که چاپ طرح دلخواه روی تیشرت ها به وجود آمد، تا زمانی که عکس خواننده ها روی تیشرت ها جا خوش کرد. پوشیدن تیشرتی که عکس گروه یا خواننده یا هر نمادی از موسیقی که گوش می‌کنید، بیانگر علاقه موسیقیایی شماست.

در میان محبوبترین و پرفروشترین تیشرت ها در حوزه موسیقی می‌توان به طرح زبان معروف گروه رولینگ استون اشاره کرد. بعد از آن طرح هایی از باب مارلی، AC/DC، منشور معروف پینک فلوید و … اشاره کرد.

تیشرت لد زپلین
تیشرتی با طرح لد زپلین برای طرفداران موسقی

تیشرت با مضمون ورزشی

طرفداران ورزش هم مانند طرفداران موسیقی، روش مخصوص خود را برای نشان دادن علایق خود دارند. تعصب ورزشی می‌تواند خود را شکلی از خود را روی تیشرت نشان دهد. این شور و شوق ورزشی تمام رشته های ورزشی مانند فوتبال، بسکتیبال، والیبال، تنیس و سایر رشته ها را شامل می‌شود.

تیشرت ورزشی دنور ناگتز
تیشرتی دنور ناگتز

در حالت کلی تقریبا غیرممکن است که بین ورزش و تفریح بتنوان خط جدایی کشید. ستاره های فوتبال و همچنین NBA نه تنها در زمین ورزش که در بین فعالیت های تجاری به یک اندازه تاثیر دارند. به خاطر همین است که شاید سخت باشد که توصیف کرد که تا چه اندازه تیشرت Hulkamanaia تاثیرگذار بوده است. این تیشرت از حیث تاثیرگذاری شاید یکی از مهم ترین تیشرت های ورزشی در تمام دوران ها بوده است.

تیشرت هولکامانایا
تیشرت هولکامانیا

تیشرت های هنری

در حالی که بسیاری از مردم معتقد هستند که تیشرت ها جلوه ای از هنر هستند، تیشرت هایی هستند که واقعا نمایانگر هنر هستند! شما می‌توانید هر هنری اعم از کلاسیک یا مدرن را روی تیشرت ها چاپ کنید.

یکی از پرفروشترین و نمادین ترین تیشرت ها، صورت خندان می‌باشد. برای چه ما از این طرح به عنوان اثر هنری یاد می‌کنیم؟ زیرا این صورتک حدود 50 سال پیش به عنوان لوگوی یک شرکت بیمه استفاده می‌شد تا روحیه کارمندان خود را افزایش دهد. آیا این برای ثابت کردن این موضوع کافی نیست؟

تیشرت با مضمون هنری
تیشرت معروف “سه گرگ”

داستان موقیت پشت تیشرت “سه گرگ” که در بالا می بینید، بار دیگر قدرت اینترنت را نشان می‌دهد. بعد از نوشتن ریویوهای طعنه آمیر در سایت آمازون در رابطه با داشتن نیروی ماورایی، ایجاد کشش جنس مخالف به آن، داشتن نیروی شفا و … فروش این تیشرت سر به فلک گذاشت. این موضوع باعث الهام گرفتن بسیاری از طرح های دیگر از این تیشرت شد.

تیشرت رنگ آمیزی شده
تیشرت Tie-Dye

در آخرین مورد هم می‌توان به تیشرت Tie-Dye اشاره کرد. در سال 1969 یک نابغه بازاریابی از رنگهای زیاد برای تبدیل طرح های کسل کننده تیشرت به یک طرح متفاوت استفاده کرد. او بدین وسیله این طرح تیشرت را به یک نماد در جنبش هیپی ها در آن زمان تبدیل کرد.

داستان پشت پرده

هر تیشرتی یک داستانی درباره صاحب خود دارد. علاقه موسیقیایی شما، هنری، دیدگاه سیاسی، نژاد و هر چیزی که بتواند اطلاعاتی راجع به شما بدهد.

در تاریخچه تیشرت ها، بسیاری از آنها که پرفروش شده اند، داستانی را بیان کرده اند. مثل Hard Rock Cafe یا Harley Davidson. آیا این موضوع واقعا اهمیت دارد اگر شما یک موتورسوار باشید یا در کافه گیتار بنوازید؟ شما بوسیله این تیشرت ها یک حس را میگیرید و این حس توسط اطرافیان نیز دریافت می‌شود.

تیشرت با مضمون فان
قرار دادن یک عبارت بامزه روی تیشرت

طرح های تیشرت ها به طور کلی نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. شاید شما به این موضوع دقت کرده باشید یا نه.

این که چه موضوعی از این مقاله متوجه میشویم، چه طرحی بهتر می‌فروشد، چه مدلی سال آینده ترند می‌شود؟ ما نمی‌دانیم، چیزی که می‌دانیم این است که اگر طراحی با احساس باشد، می‌فروشد. شما می‌توانید طراحی خود را بر اساس منطق و آمار انجام دهید، یا ترند ها و موضوعاتی که وایرال می‌شوند را مد نظر قرار دهید. اما در واقعیت، هنگام ایجاد یک طرح روی تیشرت بدانید که تیشرت یک تکه پارچه نیست، بلکه بوم نقاشی شماست. طرحی که به دل شما می‌نشیند را انجام دهید و آن را به سرانجام برسانید.

Leave a Comment